کد خبر: ۳۶۲۷۶
|
۱۵ تير ۱۴۰۲ | ۱۵:۳۰

اپل واچ اولترا با نمایشگر میکرو LED احتمالاً سال 2026 از راه می‌رسد

ظاهراً تا سال ۲۰۲۶ و زمان عرضه اپل واچ اولترا جدید، شاهد این فناوری نمایشگر در سایر محصولات اپل نخواهیم بود.

به گزارش «نبض فناوری»، تاکنون خبرهای زیادی در مورد عرضه اولین اپل واچ با نمایشگر میکرو LED منتشر شده است. براساس آخرین گزارش‌های غیررسمی، ظاهراً تا سال ۲۰۲۶ و زمان عرضه این ساعت هوشمند، شاهد فناوری جدید نمایشگر در سایر محصولات اپل نخواهیم بود و اپل واچ اولترا ۲۰۲۶ اولین محصولی خواهد بود که با چنین نمایشگری به بازار عرضه می‌شود.

از سال ۲۰۱۹ تاکنون خبرهای مختلفی در مورد تلاش اپل برای توسعه دستگاهی با نمایشگر میکرو LED منتشر شده است. در یک مقطع زمانی گفته شد که اپل احتمالاً اوایل ۲۰۲۰ نمایشگرهای OLED را به میکرو LED تغییر می‌دهد، ولی این اتفاق نیفتاد و حالا صحبت از سال ۲۰۲۶ به میان آمده است.

اپل واچ اولترا با نمایشگر میکرو LED احتمالاً سال 2026 از راه می‌رسد

نمایشگر میکرو LED اپل واچ اولترا

نقشه راه اپل برای نمایشگرهای میکرو LED، ابتدا با نمایشگرهای IPS LCD با نور پس‌زمینه معمولی شروع شد. سپس نمایشگرهای IPS LCD با نور پس‌زمینه miniLED مطرح شد و این شرکت برای مدل‌های آیپد پرو از این فناوری استفاده کرد. سپس فناوری به مک بوک‌ها آورده شد که رنگ‌های مشکی را تیره‌تر و رنگ‌های سفید را روشن‌تر نشان می‌دهد و تفاوت شگفت‌آوری ایجاد می‌کند.

درنهایت نمایشگرهای OLED به‌تدریج از نمایشگرهای کوچک‌تر به صفحه‌نمایش‌های بزرگ‌تر راه پیدا کردند. اپل برای اولین‌بار از پنل OLED در اپل واچ استفاده کرد و سپس آن را در گوشی‌های آیفون معرفی نمود؛ ولی هنوز از این فناوری در آیپد یا مک بوک استفاده نکرده است. انتظار می‌رود اوایل سال آینده میلادی، آیپدهای OLED به بازار عرضه شوند. نمایشگرهای OLED رنگ‌های زنده‌تر و مشکی را به‌صورت تیره‌تری ارائه می‌دهند. همچنین مصرف انرژی بهینه‌تری دارند.

نمایشگرهای Micro-LED، همان‌طور که از نامشان پیداست، نسخه میکروسکوپی یا بسیار کوچک‌تر LED‌های سنتی هستند. این فناوری دو مزیت اصلی را نسبت به نمایشگرهای OLED ارائه می‌دهد؛ در درجه اول، نمایشگرهای مجهز به این فناوری کیفیت نمایشی بهتری دارند و دوم، از آنجایی که میکرو ال‌ای‌دی از عناصر غیرآلی استفاده می‌کند، مشکلات مربوط به طول عمر نمایشگرهای با مواد آلی وجود ندارد.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
پژوهش جدید «دانشگاه ایالتی واشنگتن» نشان داد استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
وبگردی