کد خبر: ۳۶۳۱۴
|
۱۷ تير ۱۴۰۲ | ۱۴:۳۹

اپل یا سامسونگ یا شیائومی

برای بسیاری از افراد این سوال پیش می‌آید که اپل یا سامسونگ یا شیائومی، کدام بهتر است؟ جهت پاسخ به سوال مطرح شده، لازم است، گوشی‌های هر برند را از جنبه‌های مختلف با یکدیگر مقایسه کنیم

با توجه به کاربردهای گوشی هوشمند و تنوع بالای این محصول از نظر برند، اغلب افراد در هنگام انتخاب موبایل، دچار سردرگمی می‌شوند اما در میان همه برندهای عرضه کننده تلفن همراه، رقابت شدیدی بین سه مارک مشهور وجود دارد و برای بسیاری از افراد این سوال پیش می‌آید که اپل یا سامسونگ یا شیائومی، کدام بهتر است؟ جهت پاسخ به سوال مطرح شده، لازم است، گوشی‌های هر برند را از جنبه‌های مختلف با یکدیگر مقایسه کنیم؛ البته بدون شک برند دستگاه تلفن همراه، تنها معیار انتخاب آن نیست و در هنگام خرید گوشی موبایل، بیش از هر چیز باید به مدل، کیفیت و قابلیت‌های محصول توجه نمود.

گوشی اپل، سامسونگ یا شیائومی؛ کدام بهتر است؟

برای پاسخ به این سوال که گوشی اپل، سامسونگ یا شیائومی، کدام بهتر است، شاید نتوان یک نسخه همیشگی ارائه داد؛ زیرا این سه برند در سالیان اخیر، پیشرفت‌های شگفت انگیزی در تولیدات خود داشتند و روزبه‌روز بهتر و بهتر شده‌اند. به همین دلیل نباید انتظار داشته باشیم که بتوان به صورت قطع گفت که کدام برند بهتر است.

در این مقاله شما را با 3 برند اپل، شیائومی و سامسونگ آشنا می‌کنیم و محصولات این تولید کنندگان برتر گوشی هوشمند در دنیا را از لحاظ چند فاکتور مهم، مورد بررسی قرار می‌دهیم.

گوشی اپل

از سال 2007 که شرکت اپل، گوشی‌های آیفون را عرضه کرد، تحولی عظیم در بازار دستگاه‌ تلفن همراه به وجود آمد. اپل، علاوه بر توجه به کیفیت ساخت و به کار بردن قطعات سخت‌افزاری مرغوب، همواره تلاش می‌کند که مدرن‌ترین محصولات حوزه خود را با امکانات عالی عرضه کند.

به طور کلی گوشی‌های اپل، کیفیت، زیبایی و قدرت نرم افزاری را در خود گرد آورده‌اند؛ به نحوی که با گذشت سال‌ها و روی کار آمدن برندهای جدید، هنوز هم اپل از نظر میزان محبوبیت در صدر قرار دارد، فروش بالایی را به خود اختصاص داده و سود زیادی را نصیب شرکت‌های عرضه کننده خود می‌نماید.

شاید تنها مشکل گوشی‌های اپل، قیمت نسبتاً بالای آنها باشد؛ در واقع آیفون، یک کالای لاکچری به شمار می‌رود؛ اما بیان این نکته نیز لازم است که اپل، به اندازه برندی مثل شیائومی، تنوع ندارد.

گوشی سامسونگ

سامسونگ را می‌توان غول بزرگ لوازم الکترونیکی دانست که بخشی از فعالیت خود را به طراحی و ساخت گوشی‌های هوشمند اختصاص داده است. موبایل‌‌های سامسونگ به داشتن کارآیی عالی و طول عمر بالا مشهور هستند. قیمت گوشی‌های سامسونگ در مقایسه با گوشی‌های اپل، قیمت مناسب‌تری ندارند اما از این لحاظ به پای گوشی‌های شیائومی نمی‌رسند.

گوشی شیائومی

برای آشنایی افرادی که نمی‌دانند گوشی شیائومی برای کدام کشور است، باید گفت که پیشینه برند شیائومی به سال 2010 و کشور چین بر می‌گردد و از سال 2014، شیائومی به عنوان یک شرکت بزرگ تولیدکننده گوشی تلفن همراه معرفی شد. این برند، طی مدت کوتاهی توانست، بخش اعظم بازار دستگاه موبایل را تحت سلطه خود درآورد.

شهرت شیائومی بیشتر به خاطر تنوع منحصر به فرد گوشی‌ها از نظر مدل است؛ همچنین شیائومی از ابتدای فعالیت خود تا کنون تلاش کرده است، بهترین گوشی‌ها را با کیفیت خوب، امکانات مدرن و قیمت نسبتاً ارزان در اختیار کاربران قرار دهد؛ به همین دلیل گوشی شیائومی، رتبه سوم محصولات حوزه خود را به دست آورده و روز به روز بر میزان طرفداران آن افزوده می‌شود.

مهم‌ترین معیارهای انتخاب گوشی موبایل

اپل یا سامسونگ یا شیائومی

قبل از مقایسه گوشی‌های اپل، سامسونگ و شیائومی، بهتر است، به این سوال پاسخ دهیم که اصلاً یک گوشی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ در جواب باید گفت که به طور کلی معیارهای انتخاب گوشی موبایل، برای هر فردی متفاوت است؛ به عنوان مثال برخی اشخاص به کیفیت دوربین گوشی اهمیت می‌دهند؛ درحالی که برای برخی دیگر قابلیت اجرای بازی‌های سنگین و برنامه‌های حرفه‌ای مهم است.

در اینجا به بخشی از مهم‌ترین معیارهایی که در هنگام خرید گوشی مورد توجه قرار می‌گیرند، اشاره می‌کنیم:

  • کیفیت سخت افزار گوشی
  • کیفیت صفحه نمایش
  • کیفیت نرم افزار، نوع سیستم عامل و رابط کاربری
  • کیفیت دوربین گوشی
  • توان باتری گوشی و سرعت شارژ شدن آن
  • کیفیت ساخت و استحکام بدنه گوشی
  • اصالت محصول و همچنین امنیت گوشی

علاوه بر موارد بالا، برای برخی افراد، کیفیت اسپیکر گوشی نیز مهم است؛ اما بیش از هر چیز باید به گارانتی و خدمات پس از فروش محصول توجه کرد؛ همچنین تردیدی نیست که هر مشتری، قیمت گوشی‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه می‌کند.

مقایسه اپل، سامسونگ و شیائومی

حال قصد داریم، با توجه به آنچه در قسمت قبل گفته شد، اپل، سامسونگ و شیائومی را از جنبه‌های مختلف با یکدیگر مقایسه کنیم. در نهایت این شما هستید که باید معیارهای خود را اولویت بندی کرده و بر اساس آنها تصیم بگیرید.

مقایسه از لحاظ سخت افزار

هنگامی که بحث کیفیت قطعات سخت‌افزاری و عملکرد گوشی به میان می‌آید، اپل رتبه نخست را به خود اختصاص می‌دهد؛ چرا که سخت افزار و سیستم عامل اختصاصی (ios) خود را دارد؛ اما همان طور که می‌دانیم، گوشی‌های اپل، گران قیمت هستند؛ همچنین در ایران، محدودیت‌هایی برای استفاده از آنها وجود دارد.

اگر با قیمت بالا، محدودیت‌ها و یا محیط نرم افزاری سیستم عامل ios مشکل دارید، پیشنهاد می‌کنیم، از بین شیائومی و سامسونگ، شیائومی را انتخاب کنید؛ چرا که طی سال‌های اخیر عملکرد بهتری از خود نشان داده است.

مقایسه از لحاظ صفحه نمایش

کیفیت صفحه نمایش گوشی تا حد زیادی به مدل آن وابسته است؛ اما در حالت کلی اپل، سامسونگ و شیائومی به ترتیب اولویت قرار می‌گیرند. شایان ذکر است که نمایشگرهای Super AMOLED و AMOLED به ترتیب بهترین نمایشگرهای گوشی سامسونگ و شیائومی هستند.

مقایسه از لحاظ رابط کاربری

اپل یا سامسونگ یا شیائومی

گوشی‌های اپل، مجهز به سیستم عامل اختصاصی ios، محیط کاربری روان و باکیفیتی دارند؛ همچنین از نظر شکل آیکون‌ها و معیارهای گرافیکی عالی هستند و رتبه برتر رابط کاربری را به دست آورده‌اند.

سامسونگ از سیستم عامل اندروید با رابط کاربری One UI بهره می‌برد و از نظر سادگی و راحتی، شباهت زیادی به گوشی اپل دارد؛ در عوض گوشی‌های شیائومی (با رابط کاربری MIUI) ، محیط کاربری زیباتری را در اختیار خریداران گوشی‌های هوشمند خود قرار می‌دهند.

مقایسه از لحاظ دوربین

هر چند که بسیاری از گوشی‌های شیائومی از چندین دوربین با تراکم پیکسلی بالا بهره برده و معمولاً مجهز به دوربین ماکرو هستند؛ اما طبق تجربه کاربران، دوربین سامسونگ و اپل، کیفیت بهتری دارد.

مقایسه از لحاظ باتری

معمولاً دوام باتری گوشی‌های اپل، بیشتر است؛ اما با گذشت زمان، تا حدودی ضعیف شده و زودتر شارژ خالی می‌کنند؛ سامسونگ و شیائومی از این لحاظ بهتر هستند؛ البته از نظر سرعت شارژ شدن، باتری شیائومی در صدر قرار می‌گیرد.

مقایسه از لحاظ کیفیت ساخت بدنه

در اینجا اولویت انتخاب با اپل، شیائومی و سامسونگ است؛ البته پرچمداران سامسونگ نیز از لحاظ کیفیت ساخت بدنه و استحکام، بسیار خوب هستند اما اگر قصد دارید، از بین گوشی‌های میان رده (و پایین‌تر) شیائومی و سامسونگ، یکی را انتخاب کنید، باید به شما بگوییم که کیفیت جنس محصولات شیائومی، بهتر است؛ البته ناگفته نماند که گوشی‌های سامسونگ، ظاهر لوکس‌تر و امروزی‌تری دارند.

مقایسه از لحاظ امنیت

از لحاظ امنیت، هر سه برند اپل، سامسونگ و شیائومی، تقریباً وضعیت یکسانی داشته و لازم نیست، زیاد نگران این مسئله باشید؛ اما اگر تمایل دارید که گوشی شما با تشخیص چهره کار کند، بهتر است گوشی‌های اپل را در صدر انتخاب‌های خود قرار دهید؛ درست است که گوشی‌های سامسونگ و شیائومی نیز از این قابلیت مهم بهره می‌برند اما کیفیت تشخیص چهره گوشی‌های آیفون با این دو برند قابل مقایسه نیست.

جمع بندی

ما در این مقاله تلاش نمودیم تا گوشی‌های اپل، سامسونگ و شیائومی را از جهات مختلف با یکدیگر مقایسه نماییم تا شما بتوانید در تصمیم‌گیری بهتر عمل نمایید. نکته مهم که باید به آن توجه شود، در مورد قیمت گوشی‌های این 3 برند است؛ زیرا گوشی‌های اپل و سامسونگ در بسیاری موارد قیمت بالاتری نسبت به گوشی‌های شیائومی دارند و در چنین شرایطی این گوشی‌ها نباید در مقام مقایسه با تولیدات اپل و سامسونگ قرار گیرند.

در انتها باید گفت که شما برای خرید گوشی موبایل، بهتر است فاکتورهای موردنظر خود را دنبال کنید و پس از شناخت کامل از نیازهای خود، سپس برند گوشی را انتخاب نمایید.

ارسال نظرات
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
وبگردی