کد خبر: ۳۶۳۹۷
|
۲۱ تير ۱۴۰۲ | ۱۷:۴۷

ایران می‌تواند پل دیجیتال کشور‌های منطقه باشد/فضای مجازی آینده باید چند قطبی باشد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد و می‌تواند پل دیجیتال بین کشور‌های منطقه باشد.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری»، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سومین اجلاس وزرای ارتباطات کشور‌های اکو گفت: می‌توانیم به سکو‌ها و پلتفرم‌های مشترک بین کشور‌ها فکر کنیم تا از خدمات مشترک استفاده کنیم.

وی افزود: ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد و می‌تواند پل دیجیتال بین کشور‌های منطقه از شمال و جنوب و شرق و غرب باشد. همچنین با توجه به موقعیت جغرافیایی ویژه‌ای که دارد می‌تواند نقش هاب را برای ترانزیت ایجاد کند.

زارع پور در ادامه گفت: ایران در حوزه خدمات و سرویس‌های دیجیتال هم ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد و امیدواریم با همکاری‌های مشترک بتوانیم خدمات با کیفیت و پرسرعت برای کشور‌ها فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه جلسه اصلی اکو فردا صبح برگزار می‌شود، تصریح کرد: نشست سیاسی در مورد آینده دیجیتال منطقه برگزار می‌شود و برای آشنایی بیشتر نمایشگاهی برگزار کردیم. نشست‌های تخصصی هم با بخش خصوصی در اولین روز اجلاس برگزار شد و این نشست‌ها در مورد این موضوع بود که آینده دیجیتال منطقه اکو و کشور‌های اکو به چه سمتی باید پیش رود.

زارع پور ادامه داد: ارتباطات و فناوری اطلاعات نقش کلیدی در آینده ما دارد و کسی نمی‌تواند آینده بدون ابزار‌های فناورانه و دیجیتال را تصور کند. در آینده نزدیک این وابستگی به ابزار‌های دیجیتال بیشتر می‌شود و فناوری‌های جدید شامل هوش مصنوعی و اینترنت اشیا، آینده حکمرانی پلتفرم‌ها خواهد شد و برای زندگی بشر تصمیم می‌گیرند.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی باید در فضای مجازی آینده سهم داشته باشیم اگر سهمی نداشته باشیم نمی‌توانیم حقوق شهروندی را حفظ کنیم بنابراین فضای مجازی آینده باید چند قطبی باشد و همه کشور‌ها در آن نقش داشته باشند به همین منظور کشور‌های عضو اکو و کشور‌های مختلفی که امروز حضور دارند باید دست به دست هم دهند و یکی شویم تا در تصمیم گیری آینده نقش داشته باشیم.

زارع پور در ادامه به هدف برگزاری نشست دو روزه اشاره کردو گفت:این نشست دو روزه فرصتی است که ظرفیت و دغدغه‌های هم رابشناسیم و برای رسیدن به هدف یعنی مشارکت فعال در فضای مجازی آینده اول باید ظرفیت خودمان را بشناسیم.

وی افزود:علاوه بر همکاری‌های مشترک کشور‌های عضو اکو، آمادگی همکاری با کشور‌های مختلف از جمله روسیه هستیم.

ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
وبگردی