کد خبر: ۳۶۴۱۰
|
۲۲ تير ۱۴۰۲ | ۱۳:۰۰

کمیسیون تجارت فدرال نسبت به حکم دادگاه مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد اعتراض خواهد کرد

هنوز مشخص نیست که آیا دادگاه استیناف پیش از پایان مهلت قرارداد در سه‌شنبه هفته آینده با این اعتراض موافقت خواهد کرد یا خیر.

به گزارش«نبض فناوری» کمیسیون تجارت فدرال (FTC) از تلاش برای متوقف‌کردن خرید 68.7 میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت دست نمی‌کشد. این آژانس در پرونده‌ای اعلام کرده است که نسبت به حکم صادرشده توسط قاضی دادگاه به نفع مایکروسافت، اعتراض خواهد کرد.

طبق گزارش بلومبرگ، FTC درحال بررسی درخواست تجدیدنظر علیه تصمیم «جکلین اسکات کورلی»، قاضی این پرونده است. FTC همچنین پس از اعلام حکم دادگاه به انگجت گفت که «گام بعدی خود برای ادامه مبارزه به منظور حفظ رقابت و حمایت از مصرف‌کنندگان» را در روزهای آینده اعلام خواهد کرد.

واکنش مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد

خرید اکتیویژن بلیزارد

«برد اسمیت»، رئیس مایکروسافت در بیانیه‌ای به ورج درباره تصمیم FTC گفت: «حکم دادگاه به وضوح نشان می‌دهد که این خرید هم برای رقابت و هم برای مصرف‌کنندگان خوب خواهد بود. بسیار ناامید شده‌ایم که FTC همچنان به دنبال جلوگیری از انجام معامله است و ما با تلاش‌های بیشتر با آن مخالفت خواهیم کرد.»

«لولو چنگ مِسروی»، مدیر ارشد اجرایی اکتیویژن بلیزارد نیز در توییت خود نوشت: «واقعیت‌ها هیچ تغییری نکرده‌اند. ما مطمئن هستیم که ایالات متحده در بین 39 کشوری خواهد بود که این معامله در آن‌ها نهایی می‌شود. ما مشتاقانه منتظر تقویت دوباره قدرت خود در دادگاه هستیم.»

اکتیویژن بلیزارد

FTC به دلیل نگرانی‌های ضدانحصار نسبت به این ادغام شکایت کرد تا از آن جلوگیری شود. درحال‌حاضر قرار است یک دادگاه دیگر در ماه آگوست برگزار شود اما مهلت ادغام این دو شرکت تا 18 ژوئیه (27 تیرماه) است.

حالا که FTC تصمیم گرفته تا به تصمیم قاضی کورلی اعتراض کند، این آژانس دولتی تا ساعت 23:59 دقیقه روز جمعه، 23 تیماه مهلت دارد تا درخواست مجدد توقف اضطراری این معامله را به دادگاه استیناف حوزه نهم ایالات متحده آمریکا ارسال کند. بااین‌حال، مشخص نیست که آیا دادگاه استیناف پیش از پایان مهلت قرارداد در سه‌شنبه هفته آینده با این اعتراض موافقت خواهد کرد یا خیر.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی