کد خبر: ۳۶۴۲۲
|
۲۳ تير ۱۴۰۲ | ۱۵:۰۰

هواوی با کمک SMIC تراشه‌های ۷ نانومتری 5G موردنیاز گوشی‌های خود را تولید می‌کند

انتظار می‌رود هواوی با اقدامات جدید و همکاری با SMIC، بار دیگر حضور پررنگی در بازار گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار داشته باشد.

به گزارش «نبض فناوری» تحریم‌های ایالات‌متحده علیه هواوی باعث شد شرکت چینی در تأمین تراشه‌های 5G موردنیاز برای تولید گوشی‌های هوشمندش با چالش‌های زیادی مواجه شود. به‌هر حال طبق شایعات اخیر، به‌نظر می‌رسد هواوی قصد دارد با استفاده از خدمات شرکت چینی SMIC که در زمینه‌ی تولید تراشه‌ فعالیت دارد، به چالش‌هایی که پس‌از تحریم‌های ایالات‌متحده با آن‌ها مواجه شده، غلبه کند.

SMIC شرکت معتبر و متخصص در زمینه‌ی تولید تراشه است. هواوی با خدمات این شرکت می‌تواند برای گوشی‌های هوشمند خود تراشه‌های 5G بسازد و بدین‌ترتیب با بخش قابل‌توجهی از تأثیرات تحریم‌های آمریکا مقابله کند. باتوجه به توانایی‌های فنی و تجهیزاتی پیشرفته‌ی SMIC، این تصمیم به هواوی کمک می‌کند تا با تأمین سیستم-روی-چیپ‌های موردنیاز خود، گوشی‌های هوشمند 5G بسازد.

به‌نوشته‌ی TomsHardware، هواوی احتمالاً از نسخه‌ی اصلاح‌شده‌ی فرآیند ۷ نانومتری N+1 SMIC برای ساخت تراشه‌های 5G موردنیازش بهره خواهد گرفت.

گوشی پرچم‌دار کنونی هواوی یعنی P60 Pro به تراشه‌های کوالکام و سیستم‌عامل هارمونی مجهز شده است. غول فناوری چینی با استفاده از فناوری SMIC احتمالاً می‌تواند گوشی‌های ارزان‌تری را به‌طور انبوه تولید کند و با افزایش فروش این محصولات سهم بیشتری از بازار را به‌دست آورد. طبق گزارش‌های اخیر، این شرکت پیش‌بینی می‌کند میزان فروش گوشی‌های هوشمندش در سال ۲۰۲۳ از ۳۰ میلیون واحد به ۴۰ میلیون واحد افزایش یابد.

هواوی اوایل سال جاری اعلام کرد نرم‌افزار اتوماسیون طراحی الکترونیکی (EDA) اختصاصی خود را برای تولید تراشه‌های مبتنی‌بر فرآیند‌های پیشرفته توسعه داده که این اقدام، نشان از پیشرفت قابل توجه صنعت EDA چین دارد.

 

به‌هر حال استفاده از خدمات SMIC می‌تواند به هواوی کمک کند تا در تولید تراشه‌ها، به‌ استقلال بیشتری دست یابد و با بهره گرفتن از فناوری‌های چینی، در ساخت تراشه‌های 5G خودکفا شود؛ بدین‌ترتیب وابستگی این برند به تکنولوژی‌ها و تجهیزات خارجی به‌شدت کاهش خواهد یافت.

هواوی درحال حاضر نمی‌تواند به فرآیندهای پیشرو شرکت‌هایی مثل Samsung Foundry و TSMC دسترسی داشته باشد و از مدتی قبل با SMIC وارد همکاری شده تا سیستم-روی-چیپ‌های HiSilicon خود را با فرآیندهای پیشرفته‌ی این شرکت تولید کند.

البته باید اشاره کنیم این مقاله براساس شایعات و گزارش‌های مختلف به‌ تحریر درآمده و هواوی یا SMIC هنوز به‌طور رسمی تولید تراشه‌های 5G را تأیید نکرده‌اند.

منبع: زومیت

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
وبگردی