کد خبر: ۳۶۴۳۸
|
۲۴ تير ۱۴۰۲ | ۱۰:۴۸

رونمایی از اولین نظام‌ رتبه‌بندی رؤیت‌پذیری پارک‌های علم و فناوری

از نخستین نظام‌ رتبه‌بندی پارک‌های علم و فناوری بر اساس رؤیت‌پذیری رونمایی شد.

به گزارش «نبض فناوری»، ​​​​​​دکتر محمد حسن‌زاده، رییس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) در مراسم رونمایی از نظام رتبه‌بندی رؤیت‌پذیری پارک‌های علم و فناوری کشور که در نمایشگاه و کنفرانس شهر هوشمند برگزار شد، با بیان اینکه پارک‌های علم و فناوری از ارکان مهم شهر هوشمند هستند، گفت: هرچه این واحدها رؤیت‌پذیر باشند، بیشتر در دسترس عموم قرار خواهند داشت.

وی با بیان اینکه در نگاه عموم هنوز برداشت درستی از «پارک‌های علم و فناوری وجود ندارد»، گفت: با وجود اینکه این پارک‌ها درون خودشان دستاوردهای خوبی داشتند، ولی در جامعه به خوبی معرفی نشده‌اند.

رییس ایرانداک خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت این موضوع، رتبه‌بندی رؤیت‌پذیری پارک‌های علم و فناوری در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران در دستور کار قرار گرفت.

وی تاکید کرد: امروزه یافتن یک فناور، یک ایده فناورانه یا نوآورانه، یک واحد فناور یا نوآور، یک محصول در میان انبوه ایده‌ها، محصولات و واحدهای فناور یا نوآور همانند یافتن سوزنی در انبار کاه است.

به گفته حسن‌زاده، این روزها کسانی یا چیزهایی به موفقیت بیشتری دست می‌یابند که آسان‌تر یافته شوند و این امر با عنوان «رؤیت‌پذیری» در ادبیات امروز مطرح شده است.

رییس پژوهشگاه ایرانداک، خاطر نشان کرد: علیرغم اهمیت رؤیت‌پذیری برای پارک‌های علم و فناوری، بسیاری از این پارک‌ها، به‌ویژه در ایران هنوز به رؤیت‌پذیری توجه نشان نداده‌اند.

وی عدم توجه سیاست‌گذاران فناوری و نوآوری کشور به این موضوع و ناآشنایی پارک‌های علم و فناوری را از دلایل این بی‌توجهی عنوان کرد.

حسن‌زاده گفت: در این نظام رتبه‌بندی که امروز رونمایی می‌شود، ۴۹ پارک علم و فناوری کشور ارزیابی و رتبه‌بندی شدند و در پنج لیگ الماسی، پلاتینی، طلایی، نقره‌ای و برنزی قرار گرفتند.

در این مراسم از نتایج نخستین ویرایش نظام رتبه‌بندی رؤیت‌پذیری پارک‌های علم و فناوری کشور رونمایی شد که در وبسایت vrank.irandoc.ac.ir در دسترس قرار گرفته است.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
پژوهش جدید «دانشگاه ایالتی واشنگتن» نشان داد استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
وبگردی