کد خبر: ۳۶۴۴۴
|
۲۴ تير ۱۴۰۲ | ۱۸:۳۸

آمریکا با اعضای چینی در المپیاد جهانی ریاضی دوم شد

در آخرین دوره المپیاد ریاضی دانش‌آموزان چینی مقام اول و آمریکایی مقام دوم را کسب کردند. نکته جالب در مورد تیم آمریکایی این بود که برای چندمین بار تمام اعضای آن چینی بودند.

به گزارش «نبض فناوری»، IMO مسابقه برجسته المپیاد ریاضی در دوره دبیرستان است و هر ساله دانش‌آموزان برتر ریاضی را از سراسر جهان گرد هم می‌آورد. امسال نیز در شصت و چهارمین دوره آن 112 کشور و 618 دانش‌آموز در این مسابقه شرکت کردند که به میزبانی آژانس علم و فناوری ژاپن برگزار شد. سوالات المپیاد ریاضی IMO، از ۶ مسئله‌ ۴۲ امتیازی تشکیل می‌شود.

در این دوره از مسابقات المپیاد ریاضی، تیم دانش‌آموزان اعزامی از کشور چین رتبه اول کسب کرد و دو نفر از اعضای آن نمره کامل را گرفتند. در طول تاریخ این مسابقات که از سال 1959 برگزار می‌شود، این چهاردهمین بار است که تمام اعضای تیم اعزامی چین موفق به کسب مدال طلا و رتبه اول المپیاد می‌شوند.

در شصت‌ و چهارمین دوره المپیاد ریاضی، تیم دانش‌آموزان آمریکایی در جایگاه دوم قرار گرفت. نکته جالب در مورد این دانش‌آموزان این بود که همه آن‌ها چینی هستند! در دوره‌های گذشته نیز نگاهی به اعضای تیم المپیاد ریاضی آمریکا نشان می‌دهد که بیشتر آن‌ها چینی هستند. آمریکا در ادوار گذشته این مسابقات 2 بار موفق به کسب مدال طلا شده است و در یکی از آن‌ها همچون امسال تمام اعضای تیم آمریکایی از دانش‌آموزان چشم‌بادامی چینی بوده‌اند.

شایان ذکر است تیم المپیاد ریاضی جمهوری اسلامی ایران نیز توانست در این دوره از رقابت‌ها 1 گردن‌آویز طلا، 4 مدال نقره و یک مدال برنز بدست بیاورد. اولین حضور ایران در این مسابقات مربوط به سال ۱۹۸۵ است و در ۳۴ حضور خود تا پایان سال ۲۰۱۹، ۱۹۹ دانش‌آموز دختر و پسر موفق به کسب مجموع ۱۸۵ مدال شامل ۴۵ طلا، ۹۷ نقره، ۴۳ برنز و ۴ دیپلم افتخار شده‌ است.

منبع/ فارس

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 اردیبهشت 1403 صعود رمزارزهای پیشروی جهان
به دلیل عدم پیروی از مقررات؛ ترکیه گوگل را جریمه کرد
همراه با ارائه چندین ویژگی دسترسی جدید اپل «ردیابی چشم» را به آیفون‌ها و آی‌پدها می‌آورد
وبگردی