کد خبر: ۳۶۴۶۹
|
۲۶ تير ۱۴۰۲ | ۱۴:۳۲

جریمه روزانه ۱۰۰ هزار دلاری نروژ برای مالک فیس‌بوک

شرکت متا پلتفرم که مالک فیس‌بوک و اینستاگرام است، بر سر نقض حریم خصوصی و تا زمان انجام اقدام لازم، روزانه یک میلیون کرون (۱۰۰ هزار دلار) در نروژ جریمه خواهد شد.

به گزارش «نبض فناوری»، رگولاتور نروژ (Datatilsynet) اعلام کرد که این جریمه روزانه، از چهارم اوت تا سوم نوامبر اعمال خواهد شد مگر این که شرکت متا، اقدام لازم را انجام دهد. متا نمی‌تواند داده کاربران مانند موقعیت مکانی را در نروژ جمع آوری و برای اهداف تبلیغاتی، استفاده کند.

توبیاس جودین، مدیر واحد بین ‌لملل رگولاتور نروژ به رویترز گفت: روشن است که این رفتار، غیرقانونی بوده و ما باید اکنون و فورا مداخله کنیم. نمی‌توانیم بیشتر از این منتظر بمانیم.

شرکت متا اعلام کرد که تصمیم رگولاتور نروژ را بررسی خواهد کرد و این تصمیم، تاثیر فوری بر خدمات این شرکت نخواهد گذاشت.

رگولاتور نروژ، تصمیم خود را به "کمیسیون حفاظت داده اروپایی" ارجاع داده و اگر این آژانس اروپایی، با آن موافقت کند، می‌تواند این جریمه را دائمی کرده و تصمیم مذکور شامل کل اروپا شود.

تصمیم رگولاتور نروژ چند روز پس از آن اعلام شد که دادگاه عالی اتحادیه اروپا در حکمی اعلام کرد شرکت متا نمی‌تواند داده کاربران را برای تبلیغات رفتاری، استخراج کند.

رگولاتور داده ایرلند که محل استقرار دفتر مرکزی اروپایی متا است، در دسامبر اعلام کرد این شرکت باید این شیوه را متوقف کند.

در مقابل، متا اعلام کرد: ما به تعامل سازنده با رگولاتور ایرلند در خصوص پایبندی به تصمیم این آژانس ادامه می‌دهیم. بحث بر سر مبناهای حقوقی، مدتی است که ادامه دارد و کسب و کارها همچنان با عدم قطعیت رگولاتوری در این حوزه، مواجه هستند.

بر اساس گزارش رویترز، نروژ عضو اتحادیه اروپا نیست اما بخشی از بازار یکپارچه اروپایی است.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
وبگردی