کد خبر: ۳۶۵۰۶
|
۲۸ تير ۱۴۰۲ | ۱۶:۳۰

عرضه ابزار هوش مصنوعی جدید با کاربرد تجاری

دو شرکت متا و مایکروسافت از عرضه یک مدل زبانی هوش مصنوعی جدید با کاربردهای تجاری خبر داده‌اند که ال‌لاما 2 نام دارد.

به گزارش «نبض فناوری»، انگجت اعلام کرد، شایعات مربوط به عرضه یک مدل هوش مصنوعی تجاری توسط متا واقعی بود. متا و مایکروسافت برای رونمایی از ال لاما 2، یک مدل زبانی جدید هوش مصنوعی با یکدیگر همکاری کرده‌اند که هم برای اهداف تجاری و هم برای اهداف تحقیقاتی در نظر گرفته شده است.

کد منبع باز ارتقا یافته این مدل تاکید بیشتری بر مسئولیت کاربران دارد. توسعه دهندگان این مدل آن را از نظر ایمنی آزمایش کردند و یک طرح شفاف برای مشخص شدن جزئیات مسائل احتمالی ایجاد کردند. این مدل دارای یک راهنمای کاربرد مسئولانه و یک خط مشی استفاده قابل قبول برای جلوگیری از چالش‌هایی مانند فعالیت مجرمانه، نمایش های گمراه کننده و ارسال هرزنامه است.

متا هر دو نسخه از پیش آموزش داده شده و مکالمه محور ال لاما 2 را به صورت رایگان منتشر می کند. مایکروسافت آن را از طریق کاتالوگ هوش مصنوعی Azure برای استفاده با ابزارهای ابری، مانند گزینش محتوا، در دسترس قرار می دهد. این ابزار همچنین می‌تواند مستقیماً روی رایانه‌های شخصی مجهز به ویندوز اجرا شود و از طریق ارائه‌دهندگان خدمات ثالث مانند خدمات وب آمازون و Hugging Face در دسترس قرار بگیرد.

ال لاما 2، به شرکت‌ها امکان می‌دهد که فناوری‌هایی مانند ربات‌های گفتگو و تولیدکننده‌های تصویررا برای تحقق اهداف خود، سفارشی کنند. در حالت ایده‌آل، این کار به شرکت‌ها امکان می‌دهد از مدل‌سازی بهره ببرند و در عین حال راهی برای بررسی تعصبات، نادرستی‌ها و سایر عیوب به افراد ثالث ارائه می‌دهد.

منبع/ فارس

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی