کد خبر: ۳۶۵۲۴
|
۲۹ تير ۱۴۰۲ | ۱۵:۳۰

آیفون 16 پرو مکس اپل با دوربین پریسکوپی سوپر تله‌فوتو عرضه خواهد شد

خانواده آیفون 15 اپل هنوز به بازار عرضه نشده است؛ اما گمانه‌زنی پیرامون مدل‌های جانشین آنها هم‌اکنون آغاز شده است.

به گزارش «نبض فناوری»، در این میان مشخصا انتظار می‌رود که آیفون 16 پرو مکس در سپتامبر سال 2024 معرفی شود. بر اساس اعلام یک افشاگر پرکار و معمولا قابل اعتماد با شناسه Digital Chat Station این دستگاه دارای یک ویژگی نسبتا منحصربه‌فرد خواهد بود.

به گفته وی آیفون 16 پرو مکس مجهز به دوربین زوم پریسکوپی سوپر تله‌فوتو خواهد بود. به‌نظر می‌رسد که این نام به دوربین‌هایی با فاصله کانونی بیش از 300 میلی‌متر اشاره دارد. پرچمدار فعلی اپل یعنی آیفون 14 پرو مکس بایستی به قابلیت زوم 77 میلی‌متری خود که مسلما از نوع غیر پریسکوپی است؛ بسنده نماید. بنابراین ایده مورد اشاره در صورت پیاده‌سازی یک شاهکار مهندسی به‌شمار خواهد رفت.

بر اساس شایعات، اپل در ماه سپتامبر امسال با معرفی آیفون 15 پرو مکس برای نخستین بار از دوربین پریسکوپی در آیفون‌های خود رونمایی خواهد کرد. در سال آینده نیز آیفون 16 پرو از دوربین پریسکوپی بهره‌مند خواهد شد؛ اما این ماژول از نوع سوپر تله‌فوتو نخواهد بود.

بنابراین آیفون 16 پرو احتمالا از دوربین پریسکوپی ارائه شده در آیفون 15 پرو مکس استفاده خواهد کرد؛ در حالی‌که آیفون 16 پرو مکس با سیستم دوربین پیشرفته‌تری روانه بازار خواهد شد.

دوربین‌های سوپر تله‌فوتو غالبا در عکاسی ورزشی و حیات وحش مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین استفاده از آنها برای عکاسی پرتره نیز جالب خواهد بود؛ مشروط بر اینکه عکاس بتواند به اندازه کافی از سوژه فاصله بگیرد.

بعلاوه این منبع خبری ادعا می‌کند که دوربین اصلی آیفون 16 پرو مکس دارای سنسور با اندازه 1/1.14 اینچی بوده و اندازه آن در مقایسه با حسگر اصلی 1/1.28 اینچی آیفون 14 پرو مکس 12 درصد بزرگ‌تر خواهد بود. از سوی دیگر انتظار می‌رود که آیفون 15 پرو مکس دارای سخت‌افزاری مشابه با مدل نسل قبلی خود باشد.

آیفون 16 پرو مکس اپل با دوربین پریسکوپی سوپر تله‌فوتو عرضه خواهد شد

آیفون 14 پرو مکس

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی