کد خبر: ۳۶۵۲۹
|
۲۹ تير ۱۴۰۲ | ۲۰:۳۰

هر روز بیش از 2.5 میلیون نفر به کاربران تلگرام اضافه می‌شود! + بیانیه مهم پاول دروف

پاول دروف گزارش داد که هر روزه تعداد بسیار زیادی از کاربران در پیام‌رسان تلگرام ثبت‌نام می‌کنند. در واقع این رقم هر روزه بالغ بر 2.5 میلیون نفر است.

به گزارش «نبض فناوری»، پاول دروف؛ مدیرعامل تلگرام با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: “هر روزه بیش از 2.5 میلیون کاربر جدید در تلگرام ثبت‌نام می‌کنند و تعداد کاربران فعال ماهیانه این پلتفرم در اوایل سال 2023 از مرز 800 میلیون نفر فراتر رفت. ما از این بابت خرسند و سپاسگزار هستیم. اگرچه این رشد عظیم به‌معنای افزایش هزینه‌های ذخیره‌سازی و پهنای باند برای خدمت‌رسانی به کاربران است. خوشبختانه تلگرام در زمینه هزینه‌کرد بسیار کارآمد بوده و ما در سال گذشته برای کسب درآمد، شروع بسیار خوبی داشتیم.”

موسس این پیام‌رسان محبوب تصریح کرد که تلگرام همچنان سودآور نیست (البته دستیابی به این هدف در دومین سال درآمدزایی عملا غیرممکن است). با این‌حال وی افزود که تلگرام در مقایسه با رقبای خود مانند توییتر و اسنپ به سودآوری مطلق نزدیک‌تر است.

پاول دروف از عرضه اوراق قرضه تلگرام به مبلغ حدودا 270 میلیون دلار خبر داد. همچنین وی اعلام کرد که به‌جای خرید خانه و هواپیما بر روی پیام‌رسان خود سرمایه‌گذاری کرده است.

هر روز بیش از 2.5 میلیون نفر به کاربران تلگرام اضافه می‌شود! + بیانیه مهم پاول دروف

وی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: “ما طی هفته جاری به منظور تامین مالی روند رشد تلگرام تا رسیدن به نقطه سربه‌سر اقدام به عرضه اوراق قرضه با ارزش تقریبی 270 میلیون دلار کردیم. این اوراق به‌عنوان افزونه‌ای در کنار اوراق قرضه موجود عرضه شدند. ما بار دیگر به‌دلیل در اختیار داشتن صندوق‌های سرمایه‌گذاری شناخته شده با شهرت بالا خوش‌شانس بودیم. من شخصا حدود یک‌چهارم اوراق قرضه جدید تلگرام را خریداری نموده و برای رشد تلگرام دهها میلیون دلار سرمایه‌گذاری کردم. بعلاوه من طی مدت 10 سال گذشته برای راه‌اندازی و سر پا نگه داشتن تلگرام صدها میلیون دلار هزینه کرده‌ام.

در این میان برخی افراد به من پیشنهاد دادند که به‌جای انجام این‌کار، خانه یا هواپیما خریداری کنم. اما من ترجیح می‌دهم که روی کار خود تمرکز نمایم. من ترجیح می‌دهم که به غیر از تلگرام، مقداری بیت‌کوین و برخی توکن‌ها مالک چیز دیگر نباشم. صدها میلیون نفر به عضویت تلگرام در آمده‌اند؛ چرا که این افراد به یک پلتفرم پیام‌رسان مستقل که کاربران خود را در اولویت قرار می‌دهد؛ نیاز دارند. مسئولیت و زندگی کاری من در این امور خلاصه شده و من به ارائه چنین بستری ادامه می‌دهم.”

پس از انتشار اوراق قرضه تلگرام و اظهارات پاول دروف، ارزش Toncoin حدودا 3 درصد رشد کرد.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
پژوهش جدید «دانشگاه ایالتی واشنگتن» نشان داد استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
وبگردی