کد خبر: ۳۶۵۶۶
|
۳۱ تير ۱۴۰۲ | ۲۰:۰۰

المپیاد دانشجویی«سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت» برگزار شد

برگزیدگان المپیاد دانشجویی «سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت» بدون کنکور و به صورت مستقیم در رشته های مرتبط به مقطع کارشناسی ارشد راه خواهند یافت.

به گزارش «نبض فناوری»، مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری اعلام کرد، ششمین دوره المپیاد دانشجویی سلولهای بنیادی و مهندسی بافت روز جمعه 30 تیرماه به همت حمایت ستاد توسعه فناوری‌های پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی و با همکاری وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد. دکتر احسان عارفیان، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی، هدف از برگزاری این المپیاد را «کشف»، «گزینش» و «آموزش» استعدادهای برتر در بدنه دانشجویی، بهره گیری از آنها در زیست بوم پزشکی بازساختی و مهندسی بافت و توسعه نیروی انسانی در این حوزه عنوان کرد.

او در خصوص ساز و کار برگزاری المپیاد دانشجویی سلول‌های بنیادی گفت: « این المپیاد، در واقع اولین المپیاد بین‌رشته‌ای است که نخستین دوره آن در سال 1397 برگزار شد و المپیاد اخیر ششمین دور برگزاری این المپیاد است و آنچه این المپیاد را از دیگر المپیادهایی که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می کند، متفاوت و متمایز می سازد، همین نگاه میان رشته ای است و در آن رشته‌هایی اعم از زیست شناسی، زیست‌فناوری، مهندسی شیمی، شیمی، مهندسی پزشکی، مکانیک، کشاورزی و دامپزشکی حضور دارند.»

عارفیان در خصوص نحوه برگزاری المپیاد دانشجویی سلول‌های بنیادی افزود: « این المپیاد دو مرحله دارد؛ مرحله اول آن، اردیبهشت 1402 برگزار شد و 150 نفر از برگزیدگان دانشگاه‌ها در آن حضور داشتند که طی آن، پنج نفر از برگزیدگان هر دانشگاه به قطب معرفی شدند و نهایتا پنج نفر از هر قطب و 15 نفر اول کنکور کارشناسی ارشد به مرحله نهایی معرفی شدند. اما در مرحله دوم که روز جمعه برگزار شد، 64 نفر حضور داشتند که 22 نفر از تهران و مابقی از دیگر قطب های علمی بودند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی در خصوص زمان اعلام نتایج عنوان کرد:« اواخر مرداد ماه یا اوایل شهریور ماه نتایج المپیاد اعلام و به برگزیدگان مدال های طلا، نقره و برنز اهدا خواهد شد»

گفتنی است جوائز برگزیدگان این المپیاد منحصر به اهدا مدال‌ نیست و به گفته عارفیان، برگزیدگان از امتیاز راه یابی بدون آزمون به مقطع کارشناسی ارشد نیز برخوردار خواهند شد.

ارسال نظرات
«آبادیران»، بستر نقش آفرینی دانش بنیان‌ها در تحقق گفتمان مردمی‌‌کردن اقتصاد دهقانی خبر داد: برنامه‌های حمایتی ویژه معاونت علمی برای توسعه نوآوری‌های فراگیر اجتماعی
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 24 اردیبهشت 1403 وام مسکن با پشتوانه بیت‌کوین
در اعتراض به دستمزدها؛ کارمندان اپل اعتصاب می‌کنند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 23 اردیبهشت 1403 پیش‌بینی روند قیمت بیت‌کوین
درمان دقیق تر بیماری‌ها؛ هوش مصنوعی گوگل داروساز می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 22 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم
به دلیل نقض حق امتیاز اختراع؛ مایکروسافت ۲۴۲ میلیون دلار جریمه شد
وبگردی