کد خبر: ۳۶۵۷۲
|
۰۱ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۱:۱۶

اختلالات اینترنتی به هیچ وجه قابل اغماض نیست

رییس هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، گفت: در وضعیت فعلی این محدودیت‌ها قابل دفاع نیست؛ چرا که هم محدودیت‌ها و هم اختلالات به هیچ وجه قابل چشم پوشی نیست و آسیب جدی به کسب و کار‌ها وارد کرده است. صحبت‌های بنده به هیچ وجه سیاسی نبوده بلکه بخاطر رشد کسب وکار‌ها در بخش اقتصاد دیجیتال است.

حسین اسلامی رییس هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» در رابطه اقتصاد دیجیتال گفت: علیرغم تمام اتفاقات رخ داده در حوزه اقتصاد دیجیتال ما خوش‌بین هستم در این حوزه دگردیسی و اتفاقاتی رخ داده با قوت قلب بیشتر این مسیر روند اصلی خود را طی می‌کند تا جاییکه آینده کشور به رشد اقتصاد دیجیتال گره خورده است.

وی تصریح کرد: همین رویداد عصر اقتصاد دیجیتال بیانگر این است که محتوا در این حوزه تولید شده و می‌شود. بهتر است که مجموعه‌های دولتی نیز اقدام به تولید محتوا کنند. ما می‌گوییم برای آینده بهتر اقتصاد دیجیتال و برای دستیابی به این مسئله نیاز‌هایی داریم. تولید خوب نیازمند واردات به موقع است و زیرساخت‌های فناوری اطلاعات ما نیازمند به روزرسانی هستند و در حوزه واردات زیرساخت‌ها نیاز به همکاری بیشتر است. این حجم از مقاومت‌ها در وزارت صمت و بانک مرکزی باعث شده نتوانیم به این زیرساخت‌ها برسیم.

اسلامی با بیان اینکه سازمان نصر از افرادی که در حوزه اقتصاد دیجیتال فعالیت می‌کند استقبال می‌کند، گفت: چشم‌انداز آینده این صنعت، حضور حداکثری زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در اقتصاد است و باتوجه به اینکه شناخت فعالان بخش خصوصی و سنتی از اقتصاد دیجیتال با افزایش همراه بوده، این انتظار را داریم که درصد اقتصاد دیجیتال در کل اقتصاد نیز افزایش یابد.

وی در رابطه کندی و محدودیت در حوزه اینترنت گفت:در وضعیت فعلی این محدودیت‌ها قابل دفاع نیست؛ چرا که هم محدودیت‌ها و هم اختلالات به هیچ وجه قابل چشم پوشی نیست و آسیب جدی به کسب و کار‌ها وارد کرده است. صحبت‌های بنده به هیچ وجه سیاسی نبوده بلکه بخاطر رشد کسب وکار‌ها در بخش اقتصاد دیجیتال است. امیدواریم که برخی از محدودیت‌ها برداشته شود. در بخش اختلالات متاسفانه اتفاقات خوبی رخ نداده است گزارشی را انجمن صنفی رایانه‌ای تهران منتشر کرده است آنچه که برای ما مهم است این اختلالات در چارچوب وزارت فاواست و بایستی این موانع را برطرف کنند.

رئیس هیئت مدیره سازمان نصر تهران تأکید کرد: به جز رفع موانع و بحث‌های تنظیم‌گری، آنچه می‌تواند به بهبود این جایگاه کمک کند، ارتباط بیشتر با جهان در حوزه اقتصاد، رفع اختلال و محدودیت‌های اینترنت و تقویت تخصص‌های مرتبط با بین المللی شدن کسب‌وکار‌ها است.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی