کد خبر: ۳۶۵۸۵
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۰
در گفتگو با نبض فناوری مطرح شد؛

توسعه پلتفرم‌های بانکی را پیگیری می‌کنیم/ توسعه محصولات و صادرات اولویت اصلی توسن

مدیرعامل سامانه‌های نرم‌افزاری نگین توسن، گفت: موضوعی که دنبال می‌کنیم توسعه اکوسیستم پیرامون پلتفرم‌های بانکی است. از سوی دیگر نگاه خاصی به صادرات نرم افزار‌های فناوری مالی و فروش محصولات به خارج کشور داریم؛ طی سال‌های گذشته توسن به عنوان شرکت برتر صادراتی نیز شناخته شده است.

آرش بابایی، مدیرعامل شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین توسن، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» در رابطه با همایش فرصت‌های ایران در عصر دیجیتال، اظهار کرد: این همایش متفاوت‌تر از بقیه همایش‌ها است که شاید تا به امروز در کشور برگزار شده است. این همایش مختص یک حوزه خاص مثل بانک یا پرداخت نبوده؛ بلکه از همه صنایع که پتانسیل و ظرفیت‌های لازم را دارند، دعوت شده تا ظرفیت‌های ایران را در حوزه عصر دیجیتال شناسایی و با یکدیگر همفکری و گفتگوی لازم را انجام دهند.

مدیرعامل توسن، در پاسخ به سوالی مبنی براینکه وضعیت کشور را در حوزه اقتصاد دیجیتال به چه صورت ارزیابی می‌کنید؟ افزود: به هرحال امروز مشکلات اقتصادی در تمام حوزه‌ها در کشور وجود دارد. باید توجه کنیم که خیلی از بانک‌ها وضعیت ترازنامه خوبی ندارند و این بر کیفیت و توسعه اقتصاد دیجیتال بی تاثیر نخواهد بود.

بابایی با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته بحث کارمزد‌ها تازه بروزرسانی شده است، گفت: به تازگی یک نگاه ویژه و ظرفیتی در این حوزه کارمزد‌ها باز شده. به هر حال می‌دانیم که در این شرایط اقتصادی کارکردن، ساده نیست به خصوص از آنجا که صنف ما، صنف فناوری است. فعالان این عرصه محدود به مرز‌های جغرافیایی نیستند همین الان می‌توانند در منازل خودشان با شرکت‌های خارجی نیز همکاری و درآمد ارزی داشته باشند. راضی نگاه داشتن و متمرکز کردن آن‌ها در این شرایط اقتصادی ساده نیست ما به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو سعی می‌کنیم نهایت تلاش خودمان در ارتباط با نگهداشت و توسعه حوزه منابع انسانی شرکت را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: بانکداری پلتفرمی نگاهی است که طی سال‌های گذشته مغفول مانده است در حوزه ارائه سرویس آنچه که اتفاق افتاده بیشتر از جنس خدمات صنعت پرداخت است. برهمین اساس کسب وکار‌ها و پلتفرم‌ها در حد نیازمندی‌های خودشان تعدادی ویژگی و خدمت را روی پلتفرم‌های خودشان استفاده کرده و توسعه داده‌اند.

بابایی تصریح کرد:امروزه یکسری چالش‌هایی بین رگولاتور و نهادها، مشتریان و شبکه بانکی وجود دارد، بنابراین از طریق بانکداری پلتفرمی مایل هستیم این موارد را تسهیل کنیم تا بستر بهتری برای توسعه کسب و کار‌ها فراهم شود. در این صورت است که کسب وکار‌های این حوزه تحت قوانین و با نظارت اصولی به فعالیت خودشان می‌توانند ادامه دهند. همچنین باعث می‌شود که نیرو‌های نخبه در کشور مانده و به فعالیت خود ادامه دهند.

وی در خصوص محدودیت‌های اینترنتی اظهار کرد: به هرحال محدودیت گذاشتن آن‌هم در حوزه فضای فناوری بی تاثیر نیست در پنل‌های مختلف در همایش فرصت‌های اقتصاد دیجیتال نیز به آن اشاره شده است. به عنوان مثال اگر محدودیت روی پلتفرم‌ها و اینترنت اعمال شود فضای کسب وکار آن‌ها آسیب می‌پذیرد. عصر، عصر محدودیت نیست؛ بالاخره راه‌های گریز بسیار زیاد است. باید بستر لازم برای استفاده درست فراهم شود. اینکه بخواهیم با یکسری انحصار مردم و کسب وکار‌ها را به سوی یکسری کار‌ها سوق دهیم نتیجه خوشایندی نخواهد داشت و باعث می‌شود برخی از کسب وکار‌ها و نخبگان از کشور مهاجرت کنند.

مدیرعامل توسن، در رابطه با برنامه‌های آتی این شرکت گفت: موضوعی که به جد دنبال می‌کنیم پلتفرم‌های بانکی است. از سوی دیگر نگاه خاصی به صادرات نرم افزار‌های فناوری مالی و فروش محصولات به خارج از کشور داریم. محصولات توسن تابحال به کشور‌های مالزی، آفریقا و فیلیپین صادر شده است و البته کشور‌های منطقه کشور‌های جذابی برای صادرات محصولات ما هستند. لازم به توضیح است که نرم افزار‌های ما تایید‌های لازم را در حوزه بانکداری اسلامی دارند.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
وبگردی