کد خبر: ۳۶۶۰۴
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۸:۳۰

کشورهای رکورددار سانسور معرفی شدند

یافته های یک بررسی جدید درباره سانسور آنلاین، نشان داد برخلاف تصور، کره شمالی یا چین، رکوردار سانسور نیستند بلکه این امارات متحده عربی است که سانسورزده‌ترین کشور جهان است.

به گزارش «نبض فناوری»، شرکت فراهم کننده پروکسی "پروکسی رَک" با استفاده از مجموعه‌ای از داده‌های مبتنی بر اینترنت از محدودیت هرزه نگاری گرفته تا درصد افرادی که از فیلترشکن استفاده می‌کنند، وضعیت تورنت‌ها و درصد کاربران اینترنت در هر کشوری، به امارات متحده عربی از ۱۰، امتیاز ۸.۰۳ داد و این کشور را سانسورزده‌ترین کشور جهان معرفی کرد.

طبق آمار "پروکسی رَک"، همه در امارات متحده عربی از اینترنت استفاده می‌کنند اما تقریبا نیمی از افراد (۴۳.۲ درصد)، از نرم افزار وی پی ان استفاده می‌کنند.

از آنجا که وی پی ان ها محدود شده اند، با در نظر گرفتن استفاده از وب سایتهای تورنت و هرزه نگاری، امارات متحده عربی در رتبه اول این فهرست قرار گرفته است. در رتبه دوم، قطر با ۶.۹۵ امتیاز از ۱۰ امتیاز قرار گرفت. این کشور استفاده از تورنت‌ها را محدود نکرده و درصد کوچکتری از جمعیت قطر (۳۹.۲ درصد) از وی پی ان استفاده می‌کنند.

رتبه سوم به عربستان سعودی رسید که تنها ۲۷.۱ درصد از جمعیت این کشور از وی پی ان استفاده می‌کنند.

اوکراین، روسیه و کره شمالی از این گزارش حذف شدند و تنها کشور اروپایی که در فهرست ۱۰ رتبه برتر قرار گرفت، بلاروس بود که در جایگاه نهم ایستاد و اگر ترکیه هم اروپایی به حساب بیاید، در رتبه دهم جای گرفت. استرالیا در رتبه هشتم قرار گرفت. کشورهای دیگری که در این فهرست قرار داشتند شامل عمان، قزاقستان، سنگاپور و مالزی بودند.

بر اساس گزارش وب سایت تِک رادار، انگلیس در رتبه ۱۴ و آمریکا در رتبه ۱۱ قرار گرفتند.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی