کد خبر: ۳۶۶۰۸
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۹:۰۰

تمدید مهلت برنامه شتاب‌دهی به پژوهش‌های علوم و فناوری‌های کوانتومی

با توجه به استقبال متقاضیان، فراخوان برنامه شتاب دهی به پژوهش‌های علوم و فناوری‌های کوانتومی تا ۱۵ مرداد ماه تمدید شد.

به گزارش «نبض فناوری»، مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری اعلام کرد، برنامه شتاب دهی به پژوهش‌های کوانتوم در «بنیاد ملی علم ایران» به منظور تشویق پژوهشگران داخلی تدوین شده و متقاضیان از ۱۵ خرداد ماه تا ۳۱ تیرماه برای شرکت در این فراخوان فرصت داشتند اما با توجه به استقبال متقاضیان این فراخوان تا ۱۵ مرداد ماه تمدید شد.

فراخوان اول برنامه شتاب دهی به پژوهش‌های کوانتوم از ۱۵ خرداد تا ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ و فراخوان دوم در دی و بهمن ۱۴۰۲ برگزار می شود.

برنامه شتاب دهی به پژوهش‌های علوم و فناوری‌های کوانتومی با هدف دست‌یابی به فناوری‌های پایه و کلیدی برای پیشرفت فناوری‌های کوانتومی برنامه ریزی شده است.

براساس این گزارش، این برنامه به منظور تشویق پژوهشگران داخلی، با کمک «مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری» و «ستاد اپتیک و کوانتوم» تدوین شده است.

حسگرهای پزشکی، اکتشافات نفتی، گازی و معدنی، مسیریابی، ارتباطات ایمن کوانتومی و استفاده از ظرفیت بسیار زیاد کامپیوترهای کوانتومی از جمله حوزه‌های کاربردی برنامه شتاب دهی به پژوهش‌های علوم و فناوری کوانتوم است.

نحوه پذیرش طرح های پژوهشی در این برنامه به صورت رقابتی بوده و پس از اجرای طرح‌های پژوهشی، تجاری سازی طرح‌ها توسط مجریان مطلوب است.همچنین ایجاد استارت‌آپ توسط محققان دکتری و پسادکتری مطلوب است.

حمایت از طرح های پژوهشی در حوزه علوم و فناوری های کوانتومی در قالب سه شکل اجرایی می شود که حمایت از طرح‌های پژوهشی، حمایت از طرح‌های پسادکتری و حمایت از رساله‌های دکتری از جمله این حمایت ها است.

اولویت حمایت از یک طرح بر مبنای کیفیت پژوهش، سابقه پژوهشگر و رقابتی بودن هزینه پروپوزال است. تمامی تجهیزات لازم برای اجرا در قالب قراردادی جداگانه تهیه می‌شود و پس از موفقیت کامل پروژه و تأیید تیم داوری در مالکیت پژوهشگر قرار خواهد گرفت و تا قبل از آن، نهاد مجری مجوز خروج تجهیزات را در اختیار بنیاد قرار می‌دهد و از الصاق هرگونه برچسب اموال بر روی تجهیزات خودداری می‌کند.

همچنین پژوهشگر موظف است پس از انتقال مالکیت تجهیزات، ضمن عقد قرارداد انتقال مالکیت، متناسب با ارزش آن تجهیزات نسبت به ارائه خدمات با تعرفه ترجیحی در شبکه ملی آزمایشگاهی اقدام نماید.

در بخش حمایت از طرح پسادکتری و رساله دکتری نیز،از حداکثر ۲۰ عنوان طرح پسادکتری و ۲۰ عنوان رساله دکتری در قالب پژوهانه مطابق با آئین‌نامه‌های بنیاد ملی علم و ارزیابی کمیته داوران از شاخص‌هایی نظیر کاربردی بودن، به روز بودن و… برای طرح‌های پسادکتری تا سقف یک سال و برای رساله‌های دکتری تا سقف دو سال حمایت می‌شود.

موضوعات مذکور در فراخوان، صرفاً اولویت‌ها و محورهایی از حوزه‌های پژوهشی این حوزه است؛ لذا ارسال سایر موضوعات مرتبط نظری و آزمایشگاهی به‌غیراز مطالب ذکر شده و به پیشنهاد گروه‌های پژوهشی نیز توصیه می‌شود تا مورد بررسی دقیق داوران قرار گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه کنید.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی