کد خبر: ۳۶۶۲۵
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۲ | ۲۱:۰۰

استمرار شعله در صنایع با فناوری هوشمند شعله‌ور ماندن صنایع با سامانه هوشمند اسکنر شعله ساخت داخل به استمرار فعالیت صنایع کمک کرد

استمرار شعله برای صنایع یکی از ضرورت‌های ادامه فعالیت‌های تولیدی است و یک شرکت دانش‌بنیان با تولید تجهیز اسکنر شعله توانسته است این نیاز را تامین کند.

به گزارش «نبض فناوری»، مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری اعلام کرد، شعله در صنایع نفت، گاز، پالایشگاه ها، مجتمع های پتروشیمی، نیروگاه های فسیلی و دیگر صنایع بسیار حیاتی است. برای مثال در صنعت نفت کوره های نمک زدایی، در صنایع گاز توربوکمپرسورهای گازی، در صنایع پتروشیمی و پالایشگاه کوره های فرآیند محصول و در نیروگاه بویلرها نیازمند شعله است. از این رو روند ایجاد و پایش تداوم شعله در صنایع نامبرده امری ضروری و غیر قابل اجتناب است.

رضا شفیقی مدیرعامل شرکت سهند صنعت پارتیکان با بیان این مطلب، به تولید تجهیزات هوشمند برای پایش و استمرار شعله توسط فناوران این شرکت دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: تجهیز اسکنر شعله که محصول دانش بنیان شرکت سهند صنعت پارتیکان است برای این منظور استفاده می شود.

وی افزود: این محصول متناسب با نوع سوخت شعله و محل استفاده دارای انواع مختلف متناسب با نیاز مخاطبان است. پایشگر هوشمند، مجموعه ای از الگوریتم‌های پیچیده نرم افزاری، ماژول های سخت افزاری، ادوات اپتیکی و الکترواپتیکی و اجزای مکانیکی است، که منطبق با فناوری های روز دنیا توسط متخصصین مجرب این شرکت بر اساس استانداردهای الزامی بین المللی طراحی و ساخته و گواهینام معتبر جهانی آن نیز دریافت شده است.

این فعال فناور ادامه داد: با توجه به این که شرکت سهند صنعت پارتیکان با ایده محوری ترموکوپل هارنس توربین های گازی رولزرویس برای اولین بار در کشور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر شده و با توجه به تحریم‌ها و دشوار بودن تامین نمونه وارداتی این محصول، نسبت به بومی سازی اسکنر شعله توربوکمپرسورهای گازی اقدام کردیم و پس از نزدیک به دو سال تلاش بی وقفه و چندین بار شکست طراحی، در نهایت در تولید و تست میدانی این تجهیز با موفقیت به نتایج مطلوب دست یافتیم.

شفیقی با بیان این‌که سامانه های پایش شعله یا اسکنر شعله جزو اقلام حیاتی تجهیزاتی چون توربوکمپرسور یا بویلر در صنایع به شمار می‌رود، ادامه داد: راه اندازی تجهیزات صنعتی حرارتی، بدون این ملزومات امکان پذیر نیست. عمده مصرف کنندگان آن صنایع نفت، گاز، پالایشگاه، پتروشیمی، نیروگاه و سایر صنایعی است که شعله در آن نقش اساسی و حیاتی ایفا می‌کند.


وی وجه تمایز محصول شرکت پارتیکان با سایر سازندگان داخلی را پشتیبانی 8هزار ساعته و خدمات مادام‌العمر دانست و افزود: محصولات شرکت با دریافت گواهینامه ها و گذراندن آزمون های الزامی بین المللی به بازار عرضه می شوند. همچنین در ساخت محصولات شرکت پارتیکان تمامی اجزای الکترونیکی با کیفیت و ماندگاری بالاتری ارائه می‌شوند.


مدیرعامل شرکت شرکت پارتیکان با اشاره به قیمت تمام‌شده یک سوم نسبت به نمونه وارداتی عنوان کرد: فعالیت این شرکت دانش‌بنیان زمینه را برای اشتغال 20 متخصص به‌طور مستقیم و حداقل 50 نفر به طور غیر مستقیم فراهم کرده است

ارسال نظرات
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی