کد خبر: ۳۶۶۲۹
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۲ | ۲۳:۰۰

آشنایی رایزنان اقتصادی با زیست بوم فناوری و نوآوری کشور

کارگاه آشنایی رایزنان اقتصادی در حال اعزام وزارت امورخارجه با زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور در محل خانه نوآوری و فناوری ایران برگزار شد.

به گزارش «نبض فناوری»، مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری اعلام کرد، کارگاه آشنایی با زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور در راستای اجرایی‌سازی اقدام ملی سند جامع روابط علمی بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان «تقویت و بهره‌برداری از ظرفیت سفارتخانه‌ها، رایزنان فرهنگی و سایر نهادهای فعال در عرصه بین‌المللی برای توسعه هوشمند روابط علمی و فناوری بین‌المللی» در محل خانه نوآوری و فناوری ایران (iHiT) برگزار شد.

این رویداد یک روزه توسط مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری و با هدف آشنایی کارشناسان و رایزنان اقتصادی در حال اعزام وزارت امورخارجه به کشورهایی مانند هند، عراق، امارات، لبنان، عمان، رومانی، چین، یونان، ژاپن و ... با زیست بوم فناوری و نوآوری کشور برگزار شد.

در بخش اول این کارگاه، کارشناسان و رایزنان اقتصادی در حال اعزام، ضمن بازدید از نمایشگاه دائمی محصولات فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در خانه نوآوری و فناوری ایران با دستاوردها و توانمندی‌های صارداتی شرکتهای دانش بنیان و خلاق آشنا شدند.

در بخش دوم این دوره، مهدی هاجری، مسئول دبیرخانه اجرایی‌سازی سند جامع روابط علمی بین‌المللی، ضمن معرفی اجمالی مأموریت‌ها و ساختار مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری، هدف از برگزاری چنین دوره‌ای را هم‌افزایی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان و وزارت امور خارجه در جهت تسهیل بین‌المللی شدن فعالیت‌های بازیگران و نقش آفرینان زیست‌بوم نوآوری کشور عنوان کرد و دکتر شفیع‌پور، مدیر دفتر تبادل فناوری مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری به تشریح چگونگی تحقق همکاری‌های بین‌المللی و ابزارهای موجود در این مسیر پرداخت.

در بخش دیگر کارگاه، مهندس مهدوی، مدیرعامل شرکت نانوساختار پوشش، به تبیین چالش‌های شرکتهای دانش بنیان در زمینه توسعه صادرات پرداخت و راهکارهایی نیز متناسب با حوزه مأموریتی رایزنان اقتصادی ارائه نمود.

در پایان مهندس سید مجتبی قدمگاهی، مدیر کل دفتر توسعه کسب‌و‌کار مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری به تشریح حمایتهای مرکز و الگوهای موفق و روش‌های عملیاتی توسعه صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان و خلاق پرداخت و کارشناسان و رایزنان اقتصادی در حال اعزام وزارت امور خارجه از شرکت پویندگان راه سعادت (یکی از شرکتهای دانش بنیان پنج ستاره صادراتی و فعال در حوزه تولید تجهیزات پزشکی) بازدید کردند.

بازدیدکنندگان ضمن آشنایی نزدیک با محصولات و توانمندی های تولیدی این شرکت با برخی از چالشهای شرکتهای صادراتی پیشرو آشنا شدند.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
پژوهش جدید «دانشگاه ایالتی واشنگتن» نشان داد استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
وبگردی