کد خبر: ۳۶۷۳۸
|
۱۰ مرداد ۱۴۰۲ | ۲۲:۰۰
در قالب برنامه ملی «آبادیران»

کتابچه توانمندی های زیست بوم نوآوری و فناوری کشور در حوزه محرومیت زدایی منتشر شد

کتابچه توانمندی های زیست بوم نوآوری و فناوری کشور در حوزه توانمندسازی مناطق کمتر برخوردار و اقشار ضعیف جامعه در قالب برنامه ملی «آبادیران» منتشر شد.

به گزارش «نبض فناوری»، مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری اعلام کرد، این کتابچه که بخشی از توانمندی های محرومیت زدای زیست بوم نوآوری و فناوری کشور را معرفی می کند، حاوی اطلاعات برخی از شرکتهای حاضر در نخستین دوره نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا (آبادیران) است.

این نمایشگاه با هدف کمک به توسعه مناطق محروم از طریق معرفی ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور برای پاسخ به چالش‌ها و ایجاد اشتغال پایدار و همچنین توسعه بازار و تسهیل خرید کالا و خدمات‌ این شرکت‌ها جهت محرومیت‌زدایی به همت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و با مشارکت بنیاد مستضعفان، کمیته امداد و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی از 23 تا 25 خردادماه در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

هدف از برگزاری این نمایشگاه، معرفی فناوری‌های به‌روز و توانمندی های شرکتهای دانش‌بنیان در پنج حوزه مسکن و زیرساخت‌های توسعه روستایی، کشاورزی، دامپروری و شیلات، ماشین آلات کوچک مقیاس (جهت ایجاد اشتغال)، سلامت، بهداشت و توانبخشی و فناوری‌هاینرم و آموزشی در راستای رفع مشکلات مناطق محروم کشور بود.

بالغ بر هشت هزار و 600 شرکت دانش‌بنیان و بیش از هزار و 700 شرکت خلاق، خانه های خلاق، کارخانه ها و مراکز نوآوری و شتابدهنده ها از دستاوردهای زیست بوم نوآوری و فناوری کشور هستند. یکی از رویکردهایی که بعد از روی کار آمدن دولت مردمی در معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان اتخاذ شده است، نوآوری فراگیر و استفاده از توانمندی های زیست بوم نوآوری و فناوری کشور در راستای توانمندسازی مناطق کمتر برخودار و اقشار محروم جامعه است. بدین منظور برنامه ملی «آبادیران» با شعار «نوآوری برای آبادانی» در دوره چهارم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان طراحی شده است.

این برنامه با هدف پیشرفت و آبادانی کشور به دنبال «رفع چالش های مناطق محروم و روستایی»، «ایجاد اشتغال پایدار» و «توسعه زنجیره ارزش ظرفیت‌های بومی مناطق کمتر برخوردار» با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور و سایر ارکان زیست بوم نوآوری و فناوری است.

در برنامه ملی آبادیران همه نهادهای دولتی و غیر دولتی فعال در آبادانی و پیشرفت ایران همچون بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، کمیته امداد امام خمینی(ره) در راستای توانمندسازی و ارتقای مناطق محروم با استفاده از دانش، فناوری و نوآوری مشارکت دارند.
کتابچه برنامه ملی آبادیران از نشانی https://abadiranexpo.ir/abadiran-book/ قابل دریافت است.

ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
وبگردی