کد خبر: ۳۶۷۶۰
|
۱۲ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۲:۳۰

گزارش مالی جدید سامسونگ از کاهش 95 درصدی درآمد شرکت طی 3 ماهه دوم سال 2023 حکایت دارد

سامسونگ پس از برگزاری رویداد بزرگ Galaxy Unpacked در روز 4 مرداد ماه، گزارش مالی جدید خود برای 3 ماهه دوم سال 2023 را منتشر کرد. نتایج با محتوای راهنمای پیش‌تر منتشر شده مطابقت دارند. بر این اساس درآمد سامسونگ بار دیگر نسبت به دوره مشابه سال گذشته افتی تدریجی را تجربه کرده است.

به گزارش «نبض فناوری»، درآمد سامسونگ طی ماه‌های آوریل، مه و ژوئن مجموعا برابر با 60.01 تریلیون وون (معادل با 46.89 میلیارد دلار) بوده که نسبت به دوره مشابه طی سال 2022 افت 22 درصدی را نشان می‌دهد.

سود عملیاتی کمپانی برای 3 ماهه دوم سال 2023 معادل 0.67 تریلیون وون (523.52 میلیون دلار) بود که در مقایسه با سود عملیاتی 14.12 تریلیون وون طی سال میلادی گذشته 95 درصد کاهش یافته است.

در بیانیه مطبوعاتی سامسونگ اعلام شده که کاهش فروش گوشی‌های هوشمند اصلی‌ترین دلیل کاهش درآمد کمپانی بوده است. سامسونگ اطمینان دارد که گوشی‌های تاشو جدید این شرکت موجب افزایش میزان تقاضا در بازار شده و به بازگشت دوباره واحد موبایلی به مسیر مطلوب کمک خواهند کرد. همچنین سامسونگ پیش‌بینی کرده که میزان تقاضای جهانی در 6 ماهه دوم سال 2023 بهبود یافته و این موضوع موجب افزایش درآمدهای کمپانی خواهد شد.

گزارش مالی جدید سامسونگ از کاهش 95 درصدی درآمد شرکت طی 3 ماهه دوم سال 2023 حکایت دارد

از سوی دیگر انتظار می‌رود که کسب‌وکار حافظه سامسونگ با تمرکز مجدد روی حافظه‌های با پهنای باند بالا (HBM) و محصولات DDR5 بار دیگر در مسیر رشد قرار گیرد. واحد نمایشگر سامسونگ (Samsung Display Corporation) و کسب‌وکار لوازم دیجیتالی (Digital Appliances Business) سامسونگ شاهد افزایش سودآوری بودند.

کسب‌وکار پنل‌های تلفن همراه نیز همانند دوره 3 ماهه قبلی فروش چشمگیری را به ثبت رسانده است. هارمن که یکی از برندهای زیرمجموعه سامسونگ الکترونیکس به‌شمار می‌رود نیز موفق به افزایش سطح درآمد و سودآوری خود شده و موفق به دریافت بزرگ‌ترین سفارش خودرویی در تاریخ فعالیت خود شده است.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول خرداد 1403 بیت‌کوین صعود کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 31 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین افزایش قیمت غیرمنتظره را تجربه کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 30 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین بعد از ۳ هفته رکوردی دیگر ثبت کرد
با کنترل از راه دور؛ سگ رباتیک نیروی نظامی چین شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 اردیبهشت 1403 صعود رمزارزهای پیشروی جهان
وبگردی