کد خبر: ۳۶۷۸۰
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۱:۰۰

راه‌حل ناهنجاری‌های جدی فرهنگی در شرکت‌های زیست بوم استارت‌آپی

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به یک تفاوت بزرگ بین دانش‌بنیان‌ها و استارت‌آپ‌ها اشاره می‌کند و معتقد است یک راه‌حل موثر برای حل ناهنجاری‌های فرهنگی در دسته دوم وجود دارد.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در صفحه ویراستی خود درخصوص ناهنجاری برخی از شرکت‌های زیست بوم فناوری که طی چند هفته اخیر حاشیه‌هایی را ایجاد کرده‌اند، نوشته است: هویت فرهنگی زیست بوم فناوری و زیست بوم کارآفرینی استارت‌آپی که عموما در حوزه اقتصاد دیجیتال فعالیت می‌کند تفاوت‌های جدی دارد. بیشتر دانش بنیان‌ها که در زیست بوم فناوری فعالیت می‌کنند به دلیل درگیر بودن با حل مسایل واقعی و مشکلات کشور، در حوزه های مختلف مانند درمان، نفت، کشاورزی، هوافضا و... ، سلامت فرهنگی و دلبستگی به کشور دارند، اما برخی از شرکت‌های زیست بوم کارآفرینی استارت‌آپی ناهنجاری‌های جدی فرهنگی دارند. 
دهقانی در ادامه می‌افزاید: از نظر من، دلیل عمده آن، جنس ورود این مساله در سال‌های گذشته همراه با جریان‌های خارجی_غربی و فرهنگ غربی بوده و آسیب‌های جدی هم داشته است. 
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، با تاکید بر حمایت از مجموعه‌های فناورانه گفته است: از نظر من یک راه حل اساسی برای حل این معضل، تدوین و «اجرای» قوانین محکم توسط تنظیم‌گرهای اقتصاد دیجیتال در کشور از یک سو و حمایت و پشتیبانی از جریان‌های اصیل و معتقد فرهنگی و انقلابی برای ایجاد رقبای قوی از سوی دیگر است. نهاد سازی پی در پی دردی از کشور دوا نمی‌کند، مردم باید برای نقش آفرینی تقویت شوند.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی