کد خبر: ۳۶۷۸۳
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۸:۰۰

ایستگاه فضایی بین‌المللی میزبان یک مهمان جدید خواهد بود

فضاپیمای «سیگنوس» به زودی قرار است به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل شود و محموله‌های فرستاده‌ شده از زمین را به آنجا برساند.

به گزارش«نبض فناوری» به نقل از اسپیس، ایستگاه فضایی بین‌المللی در آستانه دیدار یک مهمان آشناست. فضاپیمای باری «سیگنوس»(Cygnus) متعلق به شرکت «نورثروپ گرومن»(Northrop Grumman) روز چهارم اوت در ساعت ۵:۵۴ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل می‌شود. 

فضاپیمای سیگنوس روز اول اوت بر فراز موشک «آنتارس»(Antares) به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شد. نوزدهمین مأموریت خدمات تدارکاتی تجاری شرکت «نورثروپ گرومن»(Northrop Grumman) موسوم به «ان جی-۱۹»(NG-۱۹) ساعت ۸:۳۱ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی انجام شد. موشک آنتارس در این ماموریت از تأسیسات پرواز والوپس ناسا پرتاب شد و محموله‌ها، آذوقه‌ها و آزمایش‌های علمی را به سوی ایستگاه فضایی بین‌المللی برد.

ماموریت سیگنوس ان‌جی-۱۹ که با نام «اس‌اس لارل کلارک»(SS Laurel Clark) نیز شناخته می‌شود، ۳۷۰۰ کیلوگرم محموله را به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌برد.

کل رویداد از ساعت ۴:۳۰ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی به صورت زنده از ناسا تی‌وی قابل دیدن خواهد بود و علاقمندان می‌توانند آن را به صورت زنده تماشا کنند.

در میان محموله‌ها، یک توزیع‌کننده قابل حمل آب آشامیدنی وجود خواهد داشت که به خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی، آب گرم و بهداشتی را ارائه می‌دهد. همچنین، یک کارت حافظه حاوی آثار خلاقانه دانش‌آموزان سراسر جهان نیز در میان محموله‌ها وجود دارد. سیگنوس، تجهیزات مورد نیاز برای چندین پروژه تحقیقاتی پیشرفته ایستگاه فضایی بین‌المللی، از جمله سلول‌های مغز انسان را که در مدل‌های سلولی سه‌بعدی برای آزمایش ژن‌درمانی کشت شده‌اند، تحویل خواهد داد.

هنگامی که سیگنوس به ایستگاه فضایی بین‌المللی برسد، بازوی رباتیک ایستگاه که توسط «وودی هوبرگ»(Woody Hoburg) فضانورد ناسا کنترل می‌شود، آن را می‌گیرد و «فرانک روبیو»(Frank Rubio) فضانورد دیگر ناسا نیز به عنوان پشتیبان عمل می‌کند. پس از این کار، فضاپیما به ماژول «یونیتی»(Unity) متصل می‌شود. این ماژول در درگاه ایستگاه فضایی بین‌المللی که رو به زمین است، قرار دارد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی