کد خبر: ۳۶۷۸۴
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۹:۰۰

ایلان ماسک ظاهراً دامنه AI.com را که تاکنون در اختیار OpenAI بود، خریده است

دامنه AI.com که طبق این گزارش توسط ماسک خریداری شده است، اکنون به X.ai، گروه تحقیقاتی یادگیری ماشین این میلیاردر هدایت می‌شود.

ایلان ماسک ظاهراً دامنه AI.com را که تاکنون در اختیار OpenAI بود، خریده است

به گزارش «نبض فناوری»اوایل سال میلادی جاری مشخص شد که OpenAI ظاهراً دامنه AI.com را خریداری کرده است تا بتواند آن را به رابط وب ChatGPT متصل کند. حالا به‌نظر می‌رسد که ایلان ماسک، مالک توییتر این دامنه ارزشمند را تصاحب کرده است و AI.com اکنون به X.ai، گروه تحقیقاتی یادگیری ماشینی این میلیاردر هدایت می‌شود.

براساس گزارش TechCrunch، ظاهراً دامنه بسیار کوتاه و ارزشمند AI.com توسط ایلان ماسک خریداری شده است. این دامنه قبلاً در اختیار OpenAI بوده است. هرچند OpenAI و ماسک خرید این دامنه را به‌طور رسمی اعلام نکرده‌اند، اما ظاهراً مالک توییتر تصمیم گرفته تا شرکت خود را به مرکز هوش مصنوعی تبدیل کند و به همین دلیل، این دامنه را از OpenAI خریداری کرده است.

دامنه AI.com حدوداً چقدر برای ایلان ماسک هزینه داشته است؟

ماسک

هرچند دامنه‌ها هر روز خرید و فروش می‌شوند، اما دامنه‌های دو حرفی com. بسیار کمیاب و گران هستند. زمانی که مسیر AI.com به سایت OpenAI هدایت شد، در گزارش‌هایی گفته شد که این دامنه احتمالاً از 3.8 میلیون دلاری که سال گذشته برای دامنه IT.com هزینه شده، ارزان‌تر نبوده است. همچنین احتمالاً هیاهویی که در مورد هوش مصنوعی وجود دارد باعث افزایش قیمت این دامنه نیز شده است.

X.ai هنوز یک سازمان نسبتاً مفهومی است که تعداد انگشت‌شماری از دانشگاهیان و مهندسان در آن کار می‌کنند. هدف اعلام‌شده این سازمان «درک ماهیت واقعی کیهان» است، اما از زمانی که سایت آن در ماه ژوئیه راه‌اندازی شد، هیچ پیشرفت قابل‌توجهی نداشته‌اند.

OpenAI

ماسک از ابتدای سال جاری برای ساخت رقیب ChatGPT از OpenAI درحال برنامه‌ریزی بوده و تشکیل شرکت هوش مصنوعی او برای توسعه همین فناوری در نظر گرفته شده است.

تمام این اتفاقات تنها چند روز پس از آن اتفاق افتاد که ماسک تصمیم گرفت نام توییتر را به X تغییر دهد و دامنه X.com را به این شبکه اجتماعی هدایت کند. به‌نظر می‌رسد ماسک در رقابت با سایر شرکت‌ها قصد دارد دامنه‌های مختلفی را خریداری کند و هرچیزی که به X و AI مربوط باشد را به خودش مرتبط کند.

منبع: دیجیاتو

 

ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی