کد خبر: ۳۶۸۰۴
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۲ | ۲۱:۰۰
بازدید معاون علمی رئیس جمهور از شرکت های دانش‌بنیان و فناور مستقر در پارک

ارائه بیش از ۳۰ محصول و خدمت فناورانه جدید در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری ضمن بازدید از دستاوردها و محصولات فناورانه و نوآورانه شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با فعالان این شرکت ها به گفت‌وگو نشست.

به گزارش «نبض فناوری»، مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری اعلام کرد، روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری در ادامه سفر یک‌روزه‌ای که با هدف بازدید از دستاوردهای دانش‌بنیان و فناورانه و ایجاد زمینه های حمایت از توسعه اقتصاد دانش‌بنیان به استان آذربایجان شرقی داشت، با حضور در پارک علم و فناوری استان با فعالان فناور مستقر به گفت‌وگو نشست.


در حال حاضر ۳۴۰ شرکت در پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی ذیل مراکز رشد و شتابدهنده‌ها استقرار دارند که از این تعداد، بیش از ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان هستند.
در نمایشگاه دستاوردهای فناورانه شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، بیش از ۳۰ محصول و خدمت فناورانه و نوآورانه جدید معرفی شد.

دهقانی در حاشیه این بازدید ضمن ابراز خرسندی از تلاش‌ها و دستاوردهای حاصل شده از حرکت در مسیر اقتصاد دانش‌بنیان عنوان کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در استان وجود دارد و پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، می تواند میانجی و بستر مساعدی برای اتصال این توانمندی های فناورانه به نیاز صنایع باشد.


وی با اشاره به نقش آفرینی پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی در ارزیابی شرکت های دانش‌بنیان مبتنی بر آیین‌نامه ارزیابی جدید عنوان کرد: پیش بینی ام این است با آیین نامه ارزیابی جدید تعداد شرکت های نوپا در این استان رشد چند برابری داشته باشد.

گفتنی است در این پارک علم و فناوری و مراکز رشد وابسته آن، شرکت‌های توانمند در حوزه های ماشین آلات و تجهیزات صنعتی، رمزنگاری و امنیت دیجیتال، ابزار دقیق، زیست‌فناوری، صنایع خلاق و سایر حوزه‌های فناورانه به تولید و تجاری سازی محصولاتشان می‌پردازند.

تولید دیسک‌های تراش، تجهیزات بهینه‌ساز آب، چاپ نقاشی دیجیتال روی سطوح مختلف، تولید مرکب‌های چاپی، تولید قطعات به روش متالورژی و پای متال، تولید انواع پانل های پلی اورتان،سامانه رمزنگاری پساکوانتومی، تولید درهای خودکار و هوشمند، موتورهای DC و آهنربادار، سیستم های کنترل، داده‌برداری و پردازش تصویر، طراحی و تولید انواع توربوشارژ، تولید فلومتر و کنتورهای هوشمند، شیرین کننده‌های جایگزین قند، تولید اسانس‌های خوراکی و دارویی، تولید تیوب لیزری گاز کربنیک، ساخت رزین‌های کروماتوگرافی، ساخت غشاهای سرامیکی سیلیکون کاربایدی، تولید تجهیزات تصفیه هوا و یونیزاسیون، تولید شیرآلات صنعتی و سایر محصولات فناور از دستاوردهای فناورانه شرکت‌های مستقر در این پارک علم و فناوری است‌.

ارسال نظرات
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی