کد خبر: ۳۶۸۱۲
|
۱۵ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۸

تفاوت هاست وردپرس و لینوکس؛ ۴ تفاوت مهم

به طور کلی، برای ایجاد یک وب سایت موثر با استفاده از وردپرس، نیازی به هاست مخصوص وردپرس ندارید. اما بسیاری از شرکتهای هاستینگ برنامه های اشتراکی خود را به طور خاص برای کاربران وردپرس عرضه می‌کنند. اما، آنها معمولاً دارای ویژگی هایی هستند که می‌توانند باعث عملکرد بهتر وب سایت شما در طولانی مدت شوند.

تفاوت هاست وردپرس و لینوکس؛ ۴ تفاوت مهم

در این مقاله، هر دو نوع هاست لینوکس و هاست وردپرس و نیز تفاوت هاست وردپرس و لینوکس را بررسی می‌کنیم و به شما کمک می‌کنیم تا تصمیم بگیرید که هاست لینوکس بخرید یا هاست وردپرس را بخرید. آیا برای وب سایت خود به هاست وردپرس یا میزبانی وب نیاز دارید؟ در ادامه مهم ترین تفاوت هاست وردپرس و لینوکس مورد بحث قرار خواهد گرفت.

انواع هاست کدامند؟

در حالی که همه انواع هاست‌ها نظیر هاست وردپرس به عنوان یک مکان ذخیره سازی برای وب سایت شما عمل می‌کنند، اما تفاوت آنها در میزان ظرفیت ذخیره سازی، کنترل، دانش فنی مورد نیاز، سرعت سرور و قابلیت اطمینان است. اما در ادامه شش نوع میزبانی وب آورده شده است که اغلب با آنها روبرو می‌شوید:

هاست اشتراکی

تفاوت هاست وردپرس و لینوکس؛ ۴ تفاوت مهم

هاست اشتراکی برای میزبانی وب سایت سطح ابتدایی عالی است. هاست اشتراکی جایی است که وب سایت شما در همان سروری که چندین وب سایت دیگر ذخیره می‌شود. با یک میزبانی هاست اشتراکی ، همه دامنه‌ها از منابع سرور یکسانی مانند RAM  (حافظه دسترسی تصادفی) و CPU ( واحد پردازش مرکزی) استفاده می‌کنند. با این حال، از آنجایی که همه منابع به اشتراک گذاشته می‌شوند، هزینه برنامه های هاست اشتراکی نظیر هاست لینوکس نسبتاً پایین است و آنها را به گزینه ای عالی برای صاحبان وب سایت در مراحل اولیه تبدیل می‌کند.

میزبانی VPS

یک برنامه میزبانی VPS حد وسط نهایی بین سرور اشتراکی و سرور اختصاصی است. برای صاحبان وب سایت هایی که نیاز به کنترل و منابع بیشتری دارند، ایده آل است، که لزوماً به سرور اختصاصی نیاز ندارند.

میزبانی اگرچه هنوز یک سرور فیزیکی با سایر کاربران به اشتراک می‌گذارد، اما VPS منحصر به فرد است. زیرا هر وب سایت در فضای خود روی سرور میزبانی می‌شود. در حالی که میزبانی VPS فضای ذخیره سازی و سفارشی سازی بیشتری را برای صاحبان وب سایت فراهم می‌کند، آنها هنوز نمی‌توانند سطوح ترافیک یا افزایش استفاده فوق العاده بالا را مدیریت کنند به این معنی که عملکرد سایت همچنان می‌تواند تحت تأثیر سایر سایت های روی سرور قرار گیرد.

سرور اختصاصی

میزبانی اختصاصی به صاحبان وب سایت بیشترین کنترل را بر روی سروری که وب سایت آنها در آن ذخیره شده است می‌دهد. به این دلیل که سرور منحصراً توسط شما اجاره شده است و وب سایت شما تنها سرور ذخیره شده در آن است. این بدان معنی است که شما دسترسی کامل به روت و ادمین دارید، بنابراین می‌توانید همه چیز را از امنیت گرفته تا سیستم عاملی که اجرا می‌کنید کنترل کنید. اما با این حال، تمام این کنترل‌ها با یک قیمت همراه است.

اگر خاطرتان باشد در مقاله دیگری راجع به افزایش امنیت دامنه صحبت کردیم. در واقع یکی از روش‌های افزایش امنیت هاست، خرید سرور اختصاصی است.

میزبانی ابری

میزبانی ابری هاست رایج فعلی صنعت فناوری است. در مورد میزبانی وب، این بدان معناست که بسیاری از رایانه‌ها با هم کار می‌کنند و برنامه‌ها را با استفاده از منابع محاسباتی ترکیبی اجرا می‌کنند. این یک راه حل میزبانی است که از طریق شبکه کار می‌کند و شرکت‌ها را قادر می‌سازد منابع محاسباتی را مانند یک ابزار مصرف کنند.

هاست مدیریت شده

اکثر بسته های میزبانی که به صورت آنلاین پیدا می‌کنید احتمالاً مدیریت می‌شوند. شرکت های میزبان خدمات فنی مانند راه اندازی و پیکربندی سخت افزار و نرم افزار، تعمیر و نگهداری، تعویض سخت افزار، پشتیبانی فنی، وصله، به روز رسانی و نظارت را ارائه می‌دهند. با میزبانی مدیریت شده، ارائه دهنده به مدیریت روزانه سخت افزار، سیستم عامل‌ها و برنامه های کاربردی استاندارد می‌پردازد.

سرور کولوکیشن

به جای اینکه سرورها را در خانه یا در یک مرکز داده خصوصی نگه دارید، ممکن است با اجاره فضایی در یک مرکز کولوکیشن، تجهیزات خود را کولو کنید. این مرکز قدرت، پهنای باند، آدرس IP و سیستم های خنک کننده مورد نیاز سرور شما را فراهم می‌کند. فضا در قفسه و کابینت اجاره داده می‌شود.

تفاوت هاست وردپرس و لینوکس

تفاوت هاست وردپرس و لینوکس؛ ۴ تفاوت مهم

۱- هاست مدیریت شده

میزبانی وردپرس برای وب‌سایت‌های وردپرس ایده‌آل است زیرا راه‌حل‌ها، خدمات و پشتیبانی سفارشی‌سازی‌شده برای محیط وردپرس را ارائه می‌دهد و تضمین می‌کند حداکثر کارایی را داشته باشید. در این نوع هاست وردپرس از پیش روی هاست نصب می‌شود که به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد تا به راحتی وب سایت وردپرس شما را پیکربندی، طراحی و نگهداری کنند. این باعث می‌شود توسعه سریع و بدون هیچ گونه مشکل سازگاری انجام شود.

میزبانی وردپرس سازگاری سخت افزار، نرم افزار و سیستم عامل را برای اجرای روان نرم افزار تضمین می‌کند و احتمال خرابی نرم افزار را به حداقل می‌رساند.

کلید میزبانی وردپرس با کارایی بالا ماهیت ابری آن است. از آنجا که مقیاس پذیری و قابلیت اطمینان بالا را ارائه می‌دهد، موارد خرابی را کاهش یا حتی حذف می‌کند.

۲- بهینه شده برای وردپرس

میزبانی وردپرس به طور خاص برای میزبانی وب سایت هایی طراحی شده است که با استفاده از CMS وردپرس ساخته شده اند. این بدان معنی است که محیط میزبانی برای وردپرس بهینه شده است که می‌تواند به بهبود عملکرد و امنیت وب سایت شما کمک کند.

بسیاری از ارائه دهندگان هاست وردپرس نصب وردپرس را با یک کلیک ارائه می‌دهند که شروع به کار با وب سایت شما را آسان می‌کند. ارائه دهندگان خدمات میزبانی وردپرس اغلب شامل به روز رسانی خودکار برای هسته وردپرس، تم‌ها و افزونه‌ها هستند. این می‌تواند اطمینان حاصل کند که وب سایت شما همیشه امن و به روز است.

۳- پشتیبانی از پلاگین‌ها و تم های خاص وردپرس

ارائه دهندگان هاست وردپرس اغلب از افزونه‌ها و تم های خاص وردپرس پشتیبانی می‌کنند که می‌تواند به بهبود عملکرد و ظاهر وب سایت شما کمک کند. بسیاری از ارائه دهندگان هاست وردپرس دارای کادر پشتیبانی هستند که به وردپرس مسلط هستند و می‌توانند در مورد هر مشکل یا سوالی به شما کمک کنند.

هاست وردپرس مانند هر میزبانی وب عمومی‌دیگری است، میزبانی وردپرس اغلب در تنظیمات سرور اشتراکی اتفاق می‌افتد و برنامه‌ها با گزینه‌ها و هزینه های متنوعی ارائه می‌شوند. با این حال، تمایز این است که سایت شما یک سرور را با سایر نصب های وردپرس به اشتراک می‌گذارد. پشتیبانی و خدمات بر اساس قابلیت های خاص وردپرس سفارشی شده و راه حل‌ها برای بهینه سازی عملکرد وردپرس ایجاد شده اند.

۴- بالاتر بودن هزینه هاست وردپرس

وردپرس یک برنامه با نیازهای سرور قابل توجه نیست، بنابراین حتی یک سرویس میزبانی اشتراکی ساده می‌تواند برای گنجاندن پروژه های کوچکتر بیش از اندازه کافی باشد. با این حال، همیشه باید مراقب مشکلات ذاتی این نوع معماری باشید، زیرا ممکن است مانع ایجاد یک وب‌سایت WP حیاتی‌تر شود.

داشتن پشتیبان‌گیری از پشتیبانی همیشه عالی است، اما این امر به کنترل سفارشی‌سازی سرور شما آسیب می‌زند. ارائه دهندگان وردپرس ایده ای از نحوه بهینه سازی تنظیمات دارند و ممکن است از ایجاد تغییراتی که در آن اختلال ایجاد می‌کند جلوگیری کنند. برخی حتی تا آنجا پیش می‌روند که برخی از پلاگین های WP را که ثابت شده باعث ایجاد مشکل یا باز کردن آسیب پذیری های امنیتی می‌شوند، ممنوع می‌کنند.

در حالی که ارائه دهندگانی وجود دارند که به شدت در میزبانی وردپرس تخصص دارند، نسبت به انواع دیگر هاست اشتراکی قیمت بالاتری دارد.

نتیجه گیری

اگرچه در مورد بهترین میزبانی وب گزینه های مختلفی برای انتخاب وجود دارد، اما همه چیز به انتخاب برنامه ای برمی‌گردد که متناسب با نیازهای شما باشد. هر طرحی مطابق با مشخصات گروه های مختلف است و درک نیازهای شما در یک وب سایت به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که برنامه مناسبی را برای خود و کسب و کار خود انتخاب می‌کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان وب رمز تماس حاصل نمایید.

ارسال نظرات
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
وبگردی