کد خبر: ۳۶۸۵۸
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۶:۳۰

حمایت نهادهای صنفی فناوری آمریکایی از تیک‌تاک

نهادهای صنفی ایالات متحده در اعتراض به ممنوعیت وضع شده توسط ایالت مونتانا برای تیک‌تاک، از این برنامه محبوب در این کشور حمایت کردند.

به گزارش «نبض فناوری»، رویترز اعلام کرد، دو گروه فناوری از تیک‌تاک در شکایت خود برای جلوگیری از اجرای ممنوعیت ایالت مونتانا جهت استفاده از برنامه اشتراک‌گذاری ویدیوی کوتاه قبل از اجرایی شدن آن در اول ژانویه(11دی) حمایت کردند.

«نت‌چویس»، انجمن تجاری ملی که شامل پلتفرم‌های بزرگ فناوری است و «چمبر‌آوپروگرس»، ائتلاف صنعت فناوری، گفتند: «تلاش مونتانا برای قطع ارتباط این ایالت از شبکه جهانی کاربران تیک‌تاک، ساختار را نادیده می‌گیرد و طراحی و هدف اینترنت و تضعیف می‌کند.

تیک‌تاک، که متعلق به غول فناوری چینی بایت دنس است، در ماه می(اردیبهشت-خرداد) شکایتی را برای جلوگیری از ممنوعیت ایالتی خود در ایالات متحده تنظیم کرد. این شکایت با این استدلال که این قانون متمم اول حقوق بیان آزاد شرکت و کاربران را نقض می کند در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در مونتانا تنظیم شده است.

جلسه استماع درخواست تیک‌تاک برای صدور حکم اولیه برای 12 اکتبر(20مهر) تعیین شده است.

تیک‌تاک که بیش از 150 میلیون آمریکایی از آن استفاده می کنند، با فشارهای فزاینده ای از مقامات آمریکا رو به رو شده است و قانونگذاران برای ممنوعیت سراسری آن به دلیل نگرانی در مورد نفوذ احتمالی دولت چین وارد عمل شده اند.

تیک‌تاک می‌گوید داده‌های کاربران ایالات متحده را با دولت چین به اشتراک نگذاشته و نخواهد گذاشت و اقدامات اساسی برای محافظت از حریم خصوصی و امنیت کاربران تیک‌تاک انجام داده است.

گروه‌های فناوری می‌گویند: «اگر اجازه داده شود که این ممنوعیت اعمال شود، یک اینترنت تجزیه شده را ایجاد می‌کند که در آن اطلاعات در دسترس کاربران بر اساس هوس یا ترجیحات سیاستمداران محلی تقسیم‌بندی منطقه‌ای می‌شود.»

آن ها افزودند به طور کلی، اینترنت تکه تکه خواهد شد و ارزش آن برای بشریت کاهش خواهد یافت.

بر اساس این ممنوعیت مونتانا می تواند برای هر تخلف تیک تاک 10هزار دلار جریمه اعمال کند. این قانون برای تک تک کاربران تیک‌تاک مجازات اعمال نمی کند و مشخص نیست که مونتانا چگونه ممنوعیت تیک‌تاک را اجرا می کند.

تیک‌تاک تخمین می‌زند که 380هزار نفر در مونتانا از این سرویس ویدیویی استفاده می‌کنند(یا بیش از یک سوم از جمعیت 1.1 میلیون نفری این ایالت). دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا در سال 2020 به دنبال ممنوعیت دانلودهای جدید تیک‌تاک بود اما مجموعه ای از تصمیمات دادگاه مانع از اجرای این ممنوعیت شد.

آمریکایی ها که در مورد سه یا چهار برنامه دیگر منتشر شده‌ تحت کنترل چین نگرانند، به دنبال فرآیندی برای مقابله با آن ها هستند. از طرفی تیک تاک که بیش از 150 میلیون آمریکایی از آن استفاده می‌کنند، می‌گوید که بیش از 1.5 میلیارد دلار برای تلاش‌های سختگیرانه امنیت داده‌ها هزینه کرده و اتهامات جاسوسی را رد می‌کند.

شو چو، مدیر اجرایی تیک‌تاک هم در کنگره آمریکا در جلسه استماعی تقریباً 5ساعته با سوالاتی در مورد رابطه این برنامه با شرکت مادرش و نفوذ چین بر این پلتفرم مواجه شد. قانونگذاران جمهوری خواه و دموکرات بارها از چو پرسیدند که آیا تیک‌تاک از طرف دولت چین از آمریکایی ها جاسوسی می کند یا خیر، صحبت های او را قطع کردند و با عصبانیت از او پاسخ های بله یا خیر خواستند.

سناتورهای آمریکایی در اوایل سال جاری قانونی را پیشنهاد کردند که به وزارت بازرگانی اختیار می‌داد طیف وسیعی از معاملات مربوط به کشورهای خارجی (که خطرات امنیت ملی را برای آمریکا به همراه دارند) را بررسی و مسدود کند.

منبع/ فارس

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی