کد خبر: ۳۶۸۷۹
|
۱۹ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۱:۳۰

جزئیاتی از سفر به عراق برای تقویت زیرساخت‌های ارتباطی اربعین

با توجه به نزدیک بودن ایام اربعین و سفر زوار ایرانی به عراق، اخیرا مسوولان حوزه ارتباطات ایران سفری سه روزه به این کشور برای بررسی و تقویت زیرساخت‌های ارتباطی در اربعین و ارائه سرویس بهتر و باکیفیت داشتند.

به گزارش «نبض فناوری»، با نزدیک شدن به ایام اربعین تلاش برای تسهیل سفر زائران در صدر برنامه‌های مسئولان از جمله وزارت ارتباطات قرار گرفته است. به طور مثال در دو هفته اخیر جلسات متعددی با وزارت ارتباطات کشور عراق جهت همکاری در این زمینه انجام شده است.

درباره ارائه بسته‌های رومینگ به زوار ایرانی، طبق گفته مسوولان با توجه به اینکه رومینگ در عراق و ایران خصوصی است، وزارت ارتباطات در تلاش است از ابزارهایی که در اختیار وزارت ارتباطات هر دو کشور وجود دارد، استفاده کنند و بتوانند بسته‌های بهتری برای رومینگ از عراق به کشور جمهوری اسلامی ایران تعریف کنند.

از سوی دیگر وزارت ارتباطات عراق قرار است در طول مسیر پیاده‌روی نقاطی را روی وای فای، رایگان در اختیار زوار قرار دهد. مجموعه‌ای از این اقدامات در نظر گرفته‌ شده که در آینده نزدیک به زائرین اعلام خواهد شد. در همین رابطه امیر محمدزاده لاجوردی - جانشین وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سفری به عراق در راستای تقویت زیرساخت های ارتباطی در اربعین با مقامات عراقی داشتند.

وی به تازگی اعلام کرده در سفر به عراق، مذاکرات فشرده‌ای با مجموعه‌های مختلف عراقی از جمله وزیر ارتباطات عراق و همچنین رئیس رگولاتوری این کشور داشتیم، در مدت سه روز حدود ۳۰ ساعت مذاکره خواهیم داشت، تمام تلاشمان ارائه سرویس ارتباطی با کیفیت و قیمت مناسب در ایام اربعین به زوار ایرانی است.

لاجوردی همچنین اعلام کرد که در بغداد و با اینترنت اتصال خوبی با یک پیام رسان ایرانی داشته است. البته جا دارد که خیلی بهتر هم شود. زیرا در خواست از مسیر اینترنت بین‌الملل و عراق- اروپا- ایران به ایتا میرسد، چه با رومینگ و یا غیر رومینگ حدود ۲۰۰ میلی‌ثانیه تاخیر دارد؛ به امیدخدا میشود با روش‌هایی تا زیر ۵۰ میلی‌ثانیه RTT را کاهش داد.

اخیرا از سوی وزیر ارتباطات اعلام شده است که براساس توافق با پلیس برای تعویض گذرنامه اربعین دیگر نیاز به مراجعه حضوری نیست.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی