کد خبر: ۳۶۹۰۳
|
۲۰ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۵:۰۰

اپل با پردازنده‌‌ی A17 کار را برای رقبا سخت‌تر از قبل خواهد کرد

با نزدیک‌تر شدن به زمان رونمایی سری جدید آیفون‌ها حجم شایعات پیرامون آن‌ها نیز شدت می‌گیرد. حال به نظر می‌رسد اپل برای به چالش کشیدن رقبای خود آماده می‌شود.

به گزارش «نبض فناوری»همانطور که بارها گزارش شده است، انتظار می‌رود آیفون‌های ۱۵ پرو اپل به پردازنده‌ی جدید A17 Bionic با فرآیند ساخت ۳ نانومتری مجهز شوند. به تازگی یک شایعه‌ی جدید از مشخصات سخت افزاری احتمالی آیفون ۱۵ پرو از جمله جزئیات پردازنده و میزان رم آن منتشر شده است.

طبق شایعه‌ی جدیدی که افشاگری به نام URedditor در شبکه‌ی اجتماعی ایکس منتشر کرده است، تراشه‌ی A17 Bionic اپل از ۶ هسته‌ی CPU و ۶ هسته‌ی GPU استفاده خواهد کرد. گفتنی است که تراشه‌ی پرچمدار فعلی اپل یعنی A16 Bionic از ۶ هسته‌ی CPU و ۵ هسته‌ی GPU استفاده می‌کند.

شاید اپل تعداد هسته‌های CPU را در A17 افزایش نداده باشد؛ ولی حداکثر سرعت کلاک پردازنده A17 به ۳٫۷۰ گیگاهرتز خواهد رسید که نسبت به سرعت ۳٫۴۶ گیگاهرتزی در پردازنده‌ی A16 موجود در سری آیفون ۱۴ پرو، افزایش یافته است.

علاوه‌براین، این افشاگر ادعا می‌کند که بر خلاف شایعات قبلی، امسال در آیفون‌های سری پرو خبری از رم ۸ گیگابایتی نیست و همانند سال گذشته تمامی نسخه‌ها با ۶ گیگابایت رم عرضه خواهند شد.

انتظار می‌رود که اپل امسال نیز، مانند سال گذشته، از پردازنده‌ی A17 تنها در آیفون ۱۵ پرو و ​​آیفون ۱۵ پرو مکس استفاده کند و آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس با همان تراشه‌ی A16 که در آیفون ۱۴ پرو استفاده شده، عرضه شوند.

ترکیب افزایش هسته‌های گرافیکی در کنار افزایش فرکانس‌ هسته‌های CPU و استفاده از فرآیند ساخت ۳ نانومتری، باعث پیشرفت چشمگیر در پردازنده‌ی پرچمدار اپل خواهد شد.

در رابطه با پردازنده‌ A17، اپل می‌تواند دو راه را در پیش بگیرد، اولین راه بهبود عمر باتری با حفظ عملکرد فعلی است و راه دوم افزایش چشمگیر عملکرد با حفظ  عمر باتری فعلی خواهد بود. با توجه به افزایش عملکرد قابل توجه پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و شایعاتی که از بهبود عملکرد اسنپدراگون ۸ نسل ۳ به گوش می‌رسد، انتظار می‌رود اپل راه دوم را در پیش بگیرد تا جایگاه خود را در دنیای پردازنده‌های موبایلی از دست ندهد.

منبع: زومیت

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی