کد خبر: ۳۶۹۱۰
|
۲۰ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۴:۳۰

ارسال پیام با استاندارد رمزنگاری RCS جایگزین اس‌ام‌اس می‌شود!

شرکت گوگل از مدت‌ها قبل از RCS به‌عنوان یک استاندارد جدید برای ارسال پیام‌های متنی رونمایی کرده و این استاندارد به جایگزینی برای SMS و MMS تبدیل شده است. غول جستجوگر در کنار تمرکز بر جذب بازیگران بیش‌تر به روند افزودن ویژگی‌های جدید به پیام‌رسان Messages خود نیز ادامه می‌دهد.

به گزارش «نبض فناوری»گوگل در بیانیه اخیر خود اعلام کرده که اکنون ویژگی RCS به‌صورت خودکار برای عموم کاربران فعال خواهد شد؛ مگر آنکه این ویژگی پیش‌تر توسط کاربر غیرفعال شده باشد. همچنین پیام‌های RCS در اپلیکیشن Messages اکنون به‌صورت پیش‌فرض و با فرمت end-to-end کامل رمزنگاری می‌شوند.

در خصوص ثبت‌نام در RCS نیز بایستی خاطرنشان کرد که اکنون به‌جای ثبت‌نام دستی برای سرویس یا ثبت‌نام با استفاده از شماره تلفن، این فرآیند به‌صورت کاملا خودکار، بی‌سروصدا و بدون نیاز به ارائه هرگونه اطلاعات ورودی توسط کاربر در پس‌زمینه انجام می‌شود.

با وجود قابلیت رمزگذاری end-to-end، ماهیت خصوصی پیام‌ها برای گوگل و شبکه شرکت‌های مخابراتی محفوظ خواهد بود؛ پدیده‌ای که به منزله یک نقطه عطف بزرگ برای سرویس قلمداد می‌شود. بعلاوه گوگل اعلام کرده که چت‌های گروهی در اپلیکیشن Messages نیز به‌صورت end-to-end رمزنگاری خواهند شد.

استاندارد RCS در کنار قابلیت رمزگذاری با چند مورد پیشرفت نسبت به استاندارد SMS مانند نشانگرهای تایپ، رسید خواندن پیام و همچنین قابلیت اشتراک‌گذاری عکس‌ها و فیلم‌ها با رزولوشن بالا ارائه شده است. در حال حاضر Google Messages همانند رقیب واقعی خود یعنی iMessage اپل برای کاربران اندروید عمل می‌کند.

اگرچه گوگل در تلاش است تا تولیدکنندگان بیش‌تری را نسبت به استفاده از RCS متقاعد نماید؛ اما در این میان اپل یک مانع بزرگ به‌شمار می‌رود. در صورت پذیرش این امر از جانب اپل، ارسال پیام‌های متنی بین گوشی‌های اندرویدی و آیفون به نحوی بسیار مطلوب‌تر انجام خواهد شد.

منبع:آی تی رسان

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی