کد خبر: ۳۶۹۱۶
|
۲۱ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۴:۳۰

پیشنهاد ایلان ماسک برای مبارزه با زاکربرگ در ایتالیا

ایلان ماسک سرگرم مذاکره با دولت ایتالیا برای میزبانی مبارزه در قفس پیشنهادی خود با مارک زاکربرگ در یک مکان تاریخی در این کشور است، اما کولوسئوم به عنوان محل برگزاری، منتفی شده است.

به گزارش «نبض فناوری»، مالک "ایکس کورپ" و مدیرعامل "متا" (مالک فیس‌بوک)، برای نخستین بار در ژوئن در مجموعه‌ پست‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی ارسال کردند، ایده مبارزه تن به تن را مطرح کردند. این چالش در حالی مطرح شد که زاکربرگ، اپلیکیشن "تردز" که سبکی مشابه اپلیکیشن "ایکس" (توییتر سابق) داشت را راه اندازی کرد.

جنارو سانیگولیانو، وزیر فرهنگ ایتالیا گفت: او درباره برگزاری مسابقه با احترام کامل به مکان‌هایی که ممکن است در آنجا برگزار شود، صحبت کرده، اما این رویداد در رم برگزار نمی‌شود.

این مقام ایتالیایی گفت: یک مکالمه تلفنی طولانی و دوستانه با ایلان ماسک داشتیم. ما درباره علاقه مشترک به تاریخ روم باستان صحبت کردیم و سرگرم بحث درباره نحوه ترتیب دادن یک رویداد بزرگ خیریه و تداعی کننده تاریخی، با احترام کامل به این مکان‌ها هستیم. این رویداد در رم برگزار نخواهد شد.

دانا وایت، رئیس شرکت ترویج مبارزه در قفس "اولتیمیت فایتینگ چمپیون شیپ"، هفته گذشته گفت: با وزارت فرهنگ درباره برگزاری مبارزه بین دو میلیاردر در کولوسئوم صحبت کرده است.

ماسک روز جمعه با ارسال پستی در "ایکس"، با این مضمون که این مبارزه در پلتفرم او و شبکه‌های اجتماعی زاکربرگ به صورت زنده پخش خواهد شد، به گمانه زنی‌ها دامن زد و گفت: همه چیز در قاب دوربین، رم باستان خواهد بود، بنابراین هیچ چیز مدرنی وجود خواهد شد.

او گفت با جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا و وزیر فرهنگ این کشور صحبت کرده و درباره یک مکان حماسی به توافق رسیده است. ماسک اوایل روز جمعه، واژه گلادیاتورها را به همراه ایموجی دو شمشیر متقاطع، پست کرده بود.

با این حال، وزیر فرهنگ ایتالیا با انتشار بیانیه‌ای، برگزاری این رویداد در رم را منتفی اعلام کرد. از شمال تا جنوب، ایتالیا صدها مکان تاریخی رومی و یونانی دارد که شامل آمفی‌تئاتر کاپوآ و ویرانه‌های شهر پمپئی، در نزدیکی ناپل، معابد یونان باستان در آگریجنتو، در سیسیل و آمفی تئاتر روباز ورونا، که که هنوز برای اپرا، کنسرت‌ها و رویدادهای دیگر استفاده می شود، هستند.

ماسک در شبکه اجتماعی "ایکس" پیشنهاد کرد که این مبارزه توسط کمک‌های بشردوستانه او و زاکربرگ مدیریت شود، نه یو اف سی و همه عایدی آن به سازمان‌های سربازان قدیمی ارتش داده شود. وزیر فرهنگ ایتالیا در بیانیه خود اعلام کرد: توافق مکان برگزاری مسابقه شامل کمک به ارزش میلیون‌ها یورو به دو بیمارستان کودکان در ایتالیا خواهد بود.

با این حال، ماسک خاطرنشان کرد که هرگونه مبارزه، قریب الوقوع نیست. وی در پستی در ایکس نوشته بود مشکل شانه دارد که نیازمند یک جراحی جزئی است و دوره بهبودی آن چند ماه طول می‌کشد.

زاکربرگ یکشنبه هفته گذشته در پستی در" تردز" اعلام کرد که او ۲۶ اوت را برای مسابقه پیشنهاد کرده است و هنوز منتظر تایید است. مدیرعامل متا نوشت: امروز آماده‌ام اما فکر نمی‌کنم چنین اتفاقی بیافتد.

بر اساس گزارش گاردین، لیندا یاکارینو، مدیرعامل "ایکس"، جدی بودن برنامه‌های ماسک و زاکربرگ را زیر سوال برد و هفته گذشته گفت که صحبت درباره این مبارزه ممکن است یک طنز بین زاکربرگ و ماسک باشد. او همچنین به شوخی این مبارزه را به عنوان فرصت بزرگ تبلیغ برند توصیف کرد.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی