کد خبر: ۳۶۹۱۷
|
۲۱ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۵:۳۰

بررسی دستورزبان کاربران در گوگل به کمک هوش مصنوعی

گوگل از قابلیت جدید هوش مصنوعی برای بررسی دستور زبان کاربران استفاده می‌کند.

به گزارش «نبض فناوری»، شرکت گوگل به‌تازگی ابزار جدیدی معرفی کرده است که قادر است جملات و عبارات را از نظر صحیح بودن دستور زبان بررسی کند و توصیه‌هایی برای اصلاح آن ارائه کند. اضافه شدن این قابلیت به گوگل، تحول بزرگی در موتور جست‌وجوی دنیا ایجاد خواهد کرد. برای استفاده از این قابلیت، لازم است جمله یا عبارتی که تمایل دارید از نظر صحیح بودن گرامر بررسی شود در نوار جست‌وجو تایپ شود، سپس عبارت "Grammar Check" یا "Check Grammar" به آن اضافه شود. افزودن این عبارات به انتهای جست‌وجو، این ویژگی را فعال می‌کند.

گوگل هر گونه مشکلی را که در جمله یا عبارت تشخیص دهد، زیر آن خط می‌کشد و اگر مشکلی نداشته باشد آن را با یک تیک سبز به نمایش می‌گذارد تا به کاربران اطلاع دهد جمله صحیح است. البته این سرویس جدید گوگل به صورت صددرصد عمل نمی‌کند و جملات طولانی‌تر و پیچیده‌تر را با دقت کمتری بررسی می‌کند، البته ممکن است در آینده این قابلیت بهبود پیدا کند. در حال حاضر، این قابلیت فقط به زبان انگلیسی در دسترس است و هنوز مشخص نشده است که به‌روزرسانی آن به زبان‌های دیگر نیز گسترش پیدا می‌کند یا خیر.

این ویژگی جدید ارائه شده یکی از چندین ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی است که گوگل امسال ارائه کرده است. به‌طوری که پیش از این یک جست‌وجوی آزمایشی مبتنی بر هوش مصنوعی را به نام Search Generative Experience راه‌اندازی کرد که قادر بود اطلاعات چندین منبع را بررسی کند و نتایج را به صورت خلاصه ارائه کند. علاوه بر این، گوگل‌چت، ربات هوش مصنوعی خود را با نام Bard راه‌اندازی کرده است.

منبع/ ایمنا

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی