کد خبر: ۳۶۹۵۲
|
۲۳ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۷:۳۰

تولید هدست برای بررسی میزان بهبود سر پس از ضربه مغزی

بعد از اینکه یک ورزشکار دچار ضربه مغزی شد، بسیار مهم است که قبل از بازگشت به زمین بازی صبر کند تا آسیب به طور کامل بهبود یابد. یک هدست جدید می‌تواند این کار را انجام دهد.

به گزارش «نبض فناوری»، نیواطلس اعلام کرد، یک هدست جدید به گونه‌ای طراحی شده تا با نظارت بر علائم رد و بدل شده در مغز به ورزشکاران اطلاع دهد که چه زمانی فعالیت مجدد ورزشی ایمن است.

در حال حاضر، رایج ترین روش اندازه گیری بهبود ضربه مغزی، کنترل علائم فیزیکی آشکار مانند سردرد و سرگیجه است.

به گفته دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا، برخی از آسیب های مغزی ممکن است پس از کاهش آن علائم همچنان ادامه داشته باشد. اگر یک ورزشکار قبل از التیام آسیب ها دوباره شروع به بازی ورزش کند، خطر آسیب های مغزی بعدی، جدی تر است.

محققان در این زمینه پدیده ای به نام "هدپالس" را به عنوان شاخصی دقیق تر بررسی کردند. به طور خلاصه، هدپالس نیروی ظریفی است که هر بار قلب منقبض می‌شود و خون را بیرون می‌دهد، به داخل جمجمه وارد می‌شود.

این تیم هدستی ساختند که ضربان سر را از طریق شتاب‌سنج‌هایی اندازه‌گیری می‌کند و ریزحرکات سر را که با هر پالس رخ می‌دهد، تشخیص می‌دهد. دستگاه مذکور این کار را در طول یک جلسه آزمایش روزانه در عرض 90 ثانیه انجام می‌دهد. این هدست روی گروهی از بازیکنان نوجوان فوتبال استرالیایی که 43 نفر از آنها اخیراً دچار ضربه مغزی شده بودند و 59 نفر از آنها سالم بودند، مورد آزمایش قرار گرفت و کارآیی آن ثابت شد.

منبع/ فارس

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
وبگردی