کد خبر: ۳۶۹۷۰
|
۲۴ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۹:۳۰

طراحی یک اتاقک برای چرت زدن ایستاده در ساعت کاری!

یک شرکت ژاپنی، نوعی اتاقک را طراحی کرده است که به کارکنان امکان می‌دهد بین ساعت‌های کاری خود ایستاده چرت بزنند و استراحت کنند!

به گزارش «نبض فناوری»، دیلی میل اعلام کرد، کارشناسان مدت‌هاست که می‌گویند داشتن یک خواب کوتاه قوی در محل کار می‌تواند هوشیاری را افزایش دهد، بهره‌وری را بالا ببرد و حتی شما را خلاق‌تر کند. اکنون یک شرکت ژاپنی، از یک اتاقک عجیب رونمایی کرده است که کار کردن را برای کارکنان آسان‌تر از قبل می‌کند.

«جیرافنپ»(Giraffenap) یک اتاقک است که به کارمندان امکان می‌دهد تا مانند پستان‌داران گردن‌دراز بخوابند. این اتاقک که به اندازه یک کیوسک تلفن عمومی است، پلتفرم‌هایی دارد که از وزن بدن پشتیبانی می‌کنند و در عین حال، جلوی رسیدن صدای بیرون را می‌گیرند. با وجود این، از آنجا که جیرافنپ تنها ۸.۴ فوت ارتفاع و چهار فوت عرض دارد، ممکن است افراد تنگناهراس(کلاستروفوب‌ها) بخواهند مبل اداری را انتخاب کنند یا سر خود را به روش قدیمی روی میز بگذارند.

جیرافنپ محصول شرکت ژاپنی «کویوجو پلایوود»(Koyoju Plywood) است. خوابیدن پشت میز در ژاپن، از نظر اجتماعی یک کار قابل قبول به شمار می‌رود. این شرکت گفت سعی دارد به سوی جامعه‌ای حرکت کند که در آن همه بتوانند به راحتی چرت بزنند و در نهایت، تجارت و مراقبت‌های سلامتی را بهبود ببخشند.

جیرافنپ در دو مدل «spacia» و «forest» طراحی شده است.

طراحی یک اتاقک برای چرت زدن ایستاده در ساعت کاری!

مشخص نیست که نصب جیرافنپ در ادارات، چه مقدار هزینه برای شرکت‌ها به همراه دارد. دیلی میل برای کسب اطلاعات بیشتر، با کویوجو پلایوود تماس گرفت.

این شرکت گفت: احتمالا افراد زیادی هستند که نتوانسته‌اند خستگی و استرس جسمی خود را از بین ببرند و خواب‌آلودگی را تحمل کرده و به کار خود ادامه داده‌اند. اکنون به دورانی نزدیک می‌شویم که چنین کلیشه‌هایی را در هم می‌شکند. شما می‌توانید در حالت ایستاده چرت بزنید و ذهن و بدن خود را در مدت کوتاهی بازیابی کنید.

از بیرون ممکن است این اتاقک را با یک واحد ذخیره‌سازی، یک فضای خصوصی برای تماس‌های کنفرانسی یا حتی نوعی سرویس بهداشتی قابل حمل اشتباه بگیرید اما این فضا از داخل، یک صندلی پیچیده است.

طراحی یک اتاقک برای چرت زدن ایستاده در ساعت کاری!

شرکت کویوجو پلایوود گفت جیرافنپ برای افرادی مناسب است که قد آنها بیش از ۶.۵ فوت و وزن آنها بیش از ۱۰۰ کیلوگرم نباشد. در غیر این صورت، بعید است که بتوان از جیرافنپ استفاده کرد.

جیرافنپ به کپسول آتش‌نشانی، آشکارساز دود، فن تهویه، نورپردازی LED در سقف و کف و حتی اتصالات فلزی برای آویزان کردن ژاکت مجهز است. به رغم وجود فن تهویه، در صورتی که کاربران بخواهند مقداری هوای طبیعی را هنگام استراحت تنفس کنند، می‌توانند سقف را بردارند.

این شرکت گفت: صدا طوری مسدود شده است که صدای یک دفتر شلوغ شنیده نمی‌شود و اطمینان می‌دهد که می‌توانید ذهن خود را در یک فضای آرامش‌بخش آرام کنید.

مدت زمان چرت زدن در جیرافنپ، ۲۰ دقیقه توصیه می‌شود زیرا چرت زدن بیشتر از ۳۰ دقیقه ممکن است بر خواب شبانه تأثیر بگذارد.

جیرافنپ تنها برای دفاتر اداری طراحی نشده است. گزارش «Japan Today» نشان می‌دهد این دستگاه در کافه‌ها نیز نصب می‌شود تا اگر مسافران بخواهند نیروی خود را بازیابی کنند، جایگزینی برای قهوه داشته باشند.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی