کد خبر: ۳۷۰۰۶
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۱:۰۰

آیفون 15 احتمالا به پورت USB-C تاندربولت مجهز می‌شود

بر اساس اطلاعاتی که تاکنون منتشر شده است، امکان دارد کمپانی اپل در سری آیفون 15 به جای پورت لایتنینگ از پورت USB-C مجهز به تراشه USB 4 تاندربولت استفاده کند.

به گزارش «نبض فناوری»بر اساس اطلاعاتی که تاکنون منتشر شده است، امکان دارد کمپانی اپل در سری آیفون 15 به جای پورت لایتنینگ از پورت USB-C مجهز به تراشه USB 4 تاندربولت استفاده کند.

خوب است بدانید که فناوری تاندربولت یا همان Thunderbolt برای انتقال داده‌ها با سرعت‌ بالا توسعه یافته و اکنون در برخی از محصولات اپل مانند مک‌ها و آیپد پرو به چشم می‌خورد.

در گزارش‌های قبلی اینچنین آمده بود که آیفون 15 از شارژ سریع بی‌سیم 15 واتی پشتیبانی می‌کند. سپس در ماه فوریه، یک گزارش جدید مبنی بر استفاده اپل از پورت USB-C به جای لایتنینگ منتشر شد.

برخی از افشاگران تاکنون اظهار داشته‌اند که سه مدل از محصولات جدید اپل به پورت USB-C مجهز می‌شوند که شامل آیفون 15، آیفون 15 پلاس و آیفون 15 پرو مکس هستند.

نوع طراحی پورت نمایانگر یک چیدمان ثابت در هر دو طرف است که در مجموع 24 پین دارد. طولانی بودن پایه‌های منبع تغذیه، بین مدار و VBUS نیز نشانه طراحی استاندارد USB-C است.

در این پورت، یک برد الکتریکی بسیار نازک به شکل L با شش سوراخ ثابت قرار دارد که پایداری را افزایش داده و می‌تواند خسارت وارده به کابل را نیز پس از قرارگیری کاهش دهد.

تصاویر فاش شده از اجزای داخلی آیفون 15 نشانگر یک تراشه Retimer در پشت پورت USB-C هستند. این تراشه می‌تواند با مجهز شدن به تاندربولت داده‌ها را تا 40 گیگابیت بر ثانیه انتقال دهد. این قابلیت قادر است پایداری سیگنال را برای پورت‌های داده با پهنای باند بالا بهبود بخشیده و امکان انتقال داده‌های مطمئن‌تر را در فواصل طولانی‌ به ارمغان بیاورد.

در این تصاویر مشخص شده که هر سه مدل آیفون 15 از ویژگی انتقال داده با سرعت 40 گیگابیت بر ثانیه در تاندربولت USB 4 برخوردار هستند. تراشه Retimer روی بردهای کوچک نیز قابل مشاهده است.

تغییرات آینده در محصولات اپل

اپل اعلام کرد که پس از عرضه سری آیفون 15، پورت لایتنینگ تنها در ایرپادها و آیپدهای اولیه قرار خواهد گرفت و سپس در مدل‌های جدیدتر، از پورت USB-C استفاده خواهد شد.

با این وجود، برای اطلاعات بیشتر باید تا رویداد سپتامبر 2023 اپل منتظر بمانیم تا اخبار بیشتری درباره قدرت شارژ، استانداردهای دستگاه و محدودیت‌های احتمالی آن منتشر شود.

آی تی رسان

 

برچسب ها: آیفون پورت اپل
ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی