کد خبر: ۳۷۰۳۱
|
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ | ۲۰:۳۰

موسس توییتر وارد دعوای ایلان ماسک و زاکربرگ شد

جک دورسی که یکی از موسسان و مدیرعامل سابق توییتر است، در پستی در شبکه اجتماعی «ایکس»، از حذف حساب اینستاگرامی خود خبر داد.

به گزارش «نبض فناوری»، دورسی در پستی در پلتفرم «ایکس» (توییتر سابق) نوشت: حساب اینستاگرامم را پس از ۱۲ سال، حذف کردم. موسس توییتر در این پست نوشت که نام کاربری jack@ را به چه کسی خواهند داد که ظاهرا انتقادی از پلتفرم‌های دیگر شرکت «متا» بود. وی همچنین گفت: حساب فیس‌بوک یا واتس‌اپ هم ندارد.

دورسی پیش از این گفته بود که از هیچ کدام از محصولات «متا» استفاده نمی‌کند و در پادکستی در سال ۲۰۲۰ گفته بود او و مارک زاکربرگ، موسس فیس‌بوک، رویکردهای متفاوتی داشته‌اند.

هنگامی که یک کاربر از دورسی خواست دلایلش را برای حذف حساب اینستاگرامی بدهد، دورسی پاسخ داد: همه دلایل بیش از حد «متا» هستند تا جالب باشند.

اعلام این خبر از سوی دورسی، توجه ایلان ماسک را جلب کرد و او با یک ایموجی «آتش»، واکنش نشان داد و باعث شد این گمانه‌زنی در میان کاربران «ایکس» ایجاد شود که آیا دورسی، پروفایل خود را در «ایکس» نگه خواهد داشت یا خیر.

دورسی در سال ۲۰۲۱ از سمت مدیرعاملی توییتر کناره‌گیری کرد و در اکتبر سال ۲۰۲۲، ایلان ماسک این پلتفرم را خرید. مدیریت این شرکت توسط ایلان ماسک، هدف انتقادهای شدید قرار گرفت و دورسی که اپلیکیشن «بلو اسکای» را راه‌اندازی کرد، به نظر می‌رسد در پستی که اوایل ژوییه در پلتفرم «ایکس» ارسال کرد، با ماسک همدردی کرد و نوشت: اداره توییتر، دشوار است.

شرکت «متا» در پنجم ژوییه، اپلیکیشن متن محور «تردز» را راه اندازی کرد که یک بگومگوی آنلاین بین زاکربرگ و ماسک به راه انداخت و به شایعه درباره احتمال مبارزه در قفس میان زاکربرگ و ایلان ماسک منتهی شد.

دورسی در پست‌های قبلی خود در «ایکس»، از «تردز» انتقاد کرده و آن را کپی توییتر دانسته بود.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، دورسی سابقه طولانی در شماتت زاکربرگ دارد. در سال ۲۰۱۹، هنگامی که فیس‌بوک به دلیل عدم راستی آزمایی تبلیغات سیاسی، هدف انتقاد قرار گرفت، دورسی گفت که توییتر، همه تبلیغات سیاسی را متوقف می‌کند و از استدلال آزادی بیان زاکربرگ انتقاد کرد. وی همچنین برنامه‌های زاکربرگ برای تغییر نام فیس‌بوک به لوگوی «متا» و طرح متاورس او را مورد استهزا قرار داد.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی