کد خبر: ۳۷۰۵۲
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۱:۳۰

فضاپیمای لونا-25 روسیه پیش از فرود دچار نقص فنی شد

آژانس فضایی ملی روسیه روز شنبه اعلام کرد یک وضعیت غیرعادی در فضاپیمای لونا-25 روسیه در روز شنبه هنگام آماده شدن برای انتقال به مدار پیش از فرود رخ داده است.

به گزارش «نبض فناوری»، سی جی تی ان اعلام کرد، یک فضاپیمای روسی قرار است روز دوشنبه در قطب جنوب کره ماه فرود بیاید. این اقدام روسیه بخشی از مسابقه میان آمریکا، چین و غیره برای اکتشاف بخشی از ماه است که دانشمندان فکر می‌کنند ممکن است آب یخ زده و عناصر گرانبها را در خود جای داده باشد.

آژانس فضایی ملی روسیه در بیانیه ای کوتاه تصریح کرد: در حین عملیات فضاپیمای لونا-25 ، یک وضعیت غیرعادی در ایستگاه خودکار رخ داد که اجازه انجام مانور با ویژگی های از قبل مشخص شده را نمی داد.

به گفته این سازمان، کارشناسان بدون ارائه جزئیات بیشتر در حال تجزیه و تحلیل وضعیت هستند. آژانس فضایی ملی روسیه پیش از این اعلام کرده بود که اولین نتایج را از لونا – 25 دریافت کرده و در حال تجزیه و تحلیل شرایط است.

داده هایی که تاکنون این فضاپیما ارسال کرده، اطلاعاتی در مورد عناصر شیمیایی موجود در خاک ماه در دسترس قرار داده و همچنین عملکرد دستگاه های طراحی شده برای مطالعه سطح ماه را تسهیل می کند.

منبع/ فارس

ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
وبگردی