کد خبر: ۳۷۰۹۴
|
۰۲ شهريور ۱۴۰۲ | ۰۹:۳۹

مکالمه رایگان با پیام‌رسان‌های داخلی در پیاده‌روی اربعین

اگر عازم سفر معنوی پیاده‌روی اربعین هستید، پیام‌رسان‌های داخلی خدمات رایگان خوبی برای برقراری تماس در نظر گرفته‌اند که در این گزارش می‌خوانید.

مکالمه رایگان با پیام‌رسان‌های داخلی در پیاده‌روی اربعین

به گزارش «نبض فناوری»، چند روزی بیشتر تا بزرگترین و مهربان‌ترین اجتماع جهانی باقی نمانده است، نه تنها مسلمانان که حتی پیروان سایر ادیان از گوشه و کنار جهان کوله‌هایشان را آماده کرد‌ه‌اند و قرارشان در مسالمت‌ آمیزترین گردهمایی عمومی جهانی است که سالانه در میعادگاه عاشقی برگزار می‌شود.

در این مسیر یکی از بزرگ‌ترین مسائلی که برای زائران دردسر‌ساز می‌شود راه‌های ارتباطی با ایران و یا همراهان آنها در مسیر پیاده روی است، تامین هزینه یا شارژ هم مشکل دیگری است که مسافران با آن مواجه هستند، یکی از راه‌های مطمئن و بدون هزینه استفاده از پیام‌رسان‌های ایرانی است.

سرویس تماس‌های روبیکا رایگان است

زائران اربعین می‌‏توانند در مسیرهای پیاده‏‌روی و همچنین در تمامی شهرهای کشور عراق با استفاده از رومینگ همراه اول و ایرانسل از خدمات تماس صوتی و تصویری روبیکا و همچنین سرویس روبینو به ‏‌صورت رایگان استفاده کنند.

اگر مایلید از این اپلیکیشن استفاده کنید، لازم است همین حالا آخرین نسخه آن را نصب کرده و در گوشی خود فعال نگه دارید، در این صورت می‌توانید با گذر از مرزهای کشور با راه‌‏اندازی خدمات رومینگ از امکانات پیام‌‏رسان و سرویس روبینوی این پلتفرم استفاده کنید.

اگر مایل بودید مسیر پیاده روی اربعین و اتفاقات آن را با مخاطبین خود به اشتراک بگذارید هم می‌توانید از سرویس روبینو استفاده کنید. روبینو در حقیقت شبکه اجتماعی اپلیکیش روبیکا بوده و بستری است که کاربران می‏‌توانند با انتشار عکس و فیلم به ‏‌صورت پست و استوری و یا پخش زنده، لایک و کامنت با مخاطبانشان تعامل داشته باشند.

اگر از رومینگ خطوط همراه اول و ایرانسل در کشور عراق استفاده کنید، پیام‌رسان و سرویس روبینو در اپلیکیشن روبیکا برای شما رایگان خواهد بود و تنها ارسال فایل در پیام‏‌رسان و با حجم بیشتر از 1 مگابایت مشمول خدمات رایگان نمی‌‏شود.

بله؛ ارتباط رایگان و بدون اینترنت در مسیر اربعین

یکی از مشکلاتی که زایران اربعین حسینی همه ساله با آن مواجه هستند عدم دسترسی به اینترنت و برقراری ارتباط با کشور ایران است، همچنین هزینه‌های زیاد و تعرفه‌های بالا در ارتباط با خرید خط عراقی، تماس تلفنی و بسته‌های اینترنتی بار مالی اضافه‌ای را به مسافران تحمیل می‌کند.

یکی از راه‌های ارتباطی که می‌توان در پیاده روی اربعین در مسیر اربعین از آن استفاده کرد، اپلیکیشن بله است؛ این اپلیکیشن برای اولین بار در کشور و با هدف ایجاد ارتباط رایگان و بدون نیاز به اینترنت برای زائران اربعین حسینی، سامانه اعلام وضعیت اربعین را ارائه کرده است.

سامانه اعلام وضعیت کاملاً رایگان و همیشه در دسترس است، بر بستر USSD کار می‌کند و از آنجا که این پروتکل به پهنای باند کمی نیاز دارد، در ازدحام جمعیت هم به‌درستی کار می‌کند و دچار کندی یا اختلال نمی‌شود. سامانه اعلام وضعیت با سیم‌کارت‌های همراه اول، ایرانسل و رایتل کار می‌کند، به اینترنت نیاز ندارد و کاملاً رایگان است.

برای استفاده از این سامانه تنها کافی است که قبل از خروج از کشور، آخرین نسخه اپلیکیشن بله دانلود کرده و رومینگ تلفن همراه خود را فعال کنید، با این کار به راحتی می‌توانید در بخش مشاهده وضعیت برای اطلاع از آخرین موقعیت ثبت شده با وارد کردن شماره افرادی که می‌خواهید از آن‌ها با خبر شوید، از آخرین موقعیت ثبت شده توسط آن‌ها مطلع شود.

منبع/  فارس

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی