کد خبر: ۳۷۱۵۸
|
۰۵ شهريور ۱۴۰۲ | ۱۹:۳۰

هوش مصنوعی چه تاثیری بر آموزش و یادگیری زبان دارد؟

هوش مصنوعی می‌تواند ابزار کمکی مناسبی برای مدرسان زبان نیز باشد تا بتوانند برنامه‌های آموزشی خود را غنی‌تر و به‌روزتر کنند.

به گزارش «نبض فناوری»، به نظر می‌رسد که هوش مصنوعی کاربردهای بسیار گسترده‌ای در زمینه آموزش به ویژه آموزش زبان، دارد. ابزارهای مبتنی بر این فناوری ممکن است در بعضی موارد زبان‌آموزان را از داشتن معلم بی‌نیاز کند، البته می‌تواند ابزار کمکی مناسبی برای مدرسان زبان نیز باشد تا بتوانند برنامه‌های آموزشی خود را غنی‌تر و به‌روزتر کنند.

در حال حاضر نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌هایی وجود دارد که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند تا تمرین‌های گفتاری ارائه کنند و مهارت گفت‌وگو را بهبود ببخشند. هوش مصنوعی می‌تواند به مدرسان زبان کمک کند تا تمرین‌های منحصر به فرد برای هر زبان‌آموز را مشخص کنند. در این شرایط، هوش مصنوعی شرایط هر شخص را ارزیابی می‌کند و با توجه به ویژگی‌ها و شرایط وی تمرین‌های متفاوتی ارائه می‌کند تا باعث بهبود سطح یادگیری شود.

زبان‌آموزان با استفاده از هوش مصنوعی می‌توانند همه مهارت‌های زبانی خود را تقویت کنند، این همان اتفاقی است که در زندگی واقعی نیز رخ می‌دهد. بیشتر تمرین‌هایی که مبتنی بر هوش مصنوعی هستند حداقل دو مهارت زبان (از جمله مهارت‌های شنیداری، گفتاری، نوشتن و خواندن) را به صورت همزمان تقویت می‌کند. علاوه بر این، مدرسان زبان می‌توانند از هوش مصنوعی برای ارزیابی پیشرفت زبان‌آموزان خود بهره ببرند، زیرا این فناوری قادر است اطلاعات فردی که با وی در ارتباط است را جمع‌آوری کند و جواب‌های متنوعی ارائه کند.

یکی از ویژگی‌های قابل‌توجه هوش مصنوعی، در دسترس بودن آن برای عموم افراد است، بنابراین امکان آموزش را برای اقشار خاص و افراد دارای معلولیت نیز ساده‌تر و در دسترس‌تر کرده است. البته با وجود پیشرفت‌های قابل‌توجهی که فناوری هوش مصنوعی داشته است، نمی‌تواند جایگزین یک مدرس خوب شود. در واقع، مدرسان می‌توانند مسئولیت کارهای ساده‌تر را به هوش مصنوعی بسپارند و از زمان خود برای کارهای مهم‌تر و راهنمایی زبان‌آموزان استفاده کنند.

منبع/ ایمنا

ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
وبگردی