کد خبر: ۳۷۱۷۸
|
۰۶ شهريور ۱۴۰۲ | ۲۰:۳۰

مشخصات فنی کنسول پلی‌استیشن 5 پرو سونی اعلام شد

پس از معرفی کنسول پلی‌استیشن 5 سونی در اواخر سال 2020، بحث و گفتگو پیرامون امکان عرضه ورژن ارتقایافته این محصول با نام پلی‌استیشن 5 پرو آغاز شد. شایعات نشان می‌دهند که این کنسول ارتقایافته احتمالا در اواخر سال 2024 به بازار عرضه خواهد شد.

به گزارش «نبض فناوری»، برخی گزارش‌های اخیر به جزئیات جالبی پیرامون مشخصات فنی احتمالی پلی‌استیشن 5 پرو اشاره نموده‌اند. یک کاربر یوتیوب با شناسه RedGamingTech از طریق انتشار ویدیوی جدیدی اعلام کرده که کنسول PS5 پرو احتمالا کماکان به استفاده از APU مبتنی بر معماری AMD Ryzen Zen 2 ادامه خواهد داد.

این گزارش نشان می‌دهد که CPU مبتنی بر معماری Zen 2 دارای 8 هسته و 16 رشته پردازشی بوده و از این جهت به مدل معمولی پلی‌استیشن 5 شباهت خواهد داشت.

حساب‌کاربری RedGamingTech از دلایل تصمیم سونی برای به‌کارگیری معماری Zen 2 به‌جای AMD Ryzen Zen 4 به‌طور دقیق اطلاع ندارد. با این‌حال اطلاعات فاش شده نشان می‌دهند که سرعت فرکانس CPU تا 4 گیگاهرتز افزایش خواهد یافت. این موضوع احتمالا امکان دستیابی گیمرها به سرعت پردازش فریم (FPS) مطلوب را فراهم خواهد کرد. بعلاوه این پدیده بدان معناست که پلی‌استیشن 5 پرو قویا بر مقوله GPU تمرکز خواهد کرد.

پلی‌استیشن 5 پرو به لطف استفاده از 30 پردازنده فعال گروهی (شامل 60 واحد محاسباتی) احتمالا با واحد خروجی رندر (ROP) ارتقایافته روانه بازار خواهد شد.

مشخصات فنی کنسول پلی‌استیشن 5 پرو سونی اعلام شد

جهت اطلاع افراد ناآگاه بایستی خاطرنشان کرد که مدل پایه PS5 دارای سیستم با 64 واحد ROP است و مدل پرو احتمالا با 64، 96 و 128 عدد ROP عرضه می‌شود. به‌طور کلی این موضوع به معنای ارتقاء عملکرد گرافیکی کنسول PS5 Pro خواهد بود. نهایتا این دستگاه احتمالا از 16 گیگابایت حافظه GDDR5 بهره خواهد برد.

فهرست مشخصات PS5 پرو بر پایه اطلاعات لو رفته تنظیم شده و سونی در آینده احتمالا تغییراتی را روی آن اعمال خواهد کرد. بنابراین برای اطلاع از جزئیات بیش‌تر پیرامون این کنسول کماکان بایستی منتظر بمانیم.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی