کد خبر: ۳۷۲۵۷
|
۱۱ شهريور ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۰

اسپیس ایکس عملکرد قابلیت ارتباط ماهواره‌ای آیفون را بهبود می‌دهد

ارسال پیام اضطراری آیفون‌ها از طریق ماهواره‌های Globalstar ممکن می‌شود و حالا این شرکت برای پرتاب ماهواره‌های بیشتر، با اسپیس ایکس قرارداد امضا کرده است.

به گزارش «نبض فناوری» اپل سال گذشته میلادی با رونمایی از گوشی‌های سری آیفون 14، قابلیت ارسال پیام اضطراری ماهواره‌ای را هم معرفی کرد. کوپرتینویی‌ها برای این قابلیت با شرکت Globalstar کار می‌کنند و حالا گزارشی جدید نشان می‌دهد که Globalstar برای بهبود عملکرد ارسال پیام اضطراری آیفون، اسپیس ایکس را برای پرتاب ماهواره‌هایش انتخاب کرده است.

طبق گزارش رسانه Nola و براساس داده‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، شرکت Globalstar برای پرتاب ماهواره‌هایش، بین سال‌های 2023 تا 2025 به اسپیس ایکس 64 میلیون دلار پول می‌‌دهد.

بهبود قابلیت ارسال پیام اضطراری آیفون با کمک اسپیس ایکس

اپل سال گذشته میلادی از قابلیت ارسال پیام اضطراری از طریق ماهواره برای سری آیفون 14 رونمایی کرد. این گوشی‌های هوشمند در زمانی که به وای‌فای یا شبکه سلولار دسترسی ندارند، می‌توانند با این قابلیت از طریق ماهواره پیام‌های اضطراری ارسال کنند.

اپل برای ارائه این فناوری، با Globalstar همکاری می‌کند؛ شرکتی که ماهواره‌های موردنیاز کوپرتینویی‌ها را مدیریت می‌کند. اپل در هنگام معرفی این قابلیت اعلام کرد که برای مدت دو سال، استفاده از آن رایگان خواهد بود، بااین‌حال نمی‌دانیم پس از این مدت کاربران باید چه هزینه‌ای پرداخت کنند.

اسپیس ایکس عملکرد قابلیت ارتباط ماهواره‌ای آیفون را بهبود می‌دهد

حالا هم Globalstar می‌خواهد با همکاری اسپیس ایکس، عملکرد این قابلیت را بهبود دهد. اگرچه شاید در نگاه اول قرارداد 64 میلیون دلاری Globalstar و اسپیس ایکس بزرگ به نظر برسد، اما مبلغ این قرارداد نسبت به هزینه‌های مدیریت ماهواره‌های Globalstar در فضا بسیار کم است.

همانطور که می‌توان حدس زد، اپل اکثر هزینه‌های مربوط به مدیریت ماهواره‌های Globalstar را می‌پردازد، بنابراین دریافت هزینه از کاربران پس از مدت دو سال منطقی به نظر می‌رسد. هرچند انتظار نداریم این هزینه چندان بالا باشد.

Globalstar موافقت کرده است که 85 درصد از ظرفیت شبکه کنونی و آینده خود را به آیفون‌ها اختصاص دهد. این شرکت پیش از این‌که سری آیفون 14 معرفی و عرضه شود، با دریافت 252 میلیون دلار وام از اپل، از یک شرکت کانادایی تجهیزات ماهواره‌ای به ارزش 327 میلیون دلار تهیه کرد. حالا هم با قراردادی 64 میلیون دلاری می‌خواهد به کمک اسپیس ایکس، قابلیت ارسال پیام اضطراری آیفون را بهبود دهد.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی