کد خبر: ۳۷۲۷۵
|
۱۲ شهريور ۱۴۰۲ | ۱۳:۳۰

عرضه سامانه‌ای برای رصد و بازخورد جامعه نسبت به اخبار منتشرشده

به منظور بررسی بازخورد جامعه نسبت به انتشار اخبار، یکی از شرکت‌های استارت‌آپی سامانه‌ای برای تحلیل اخبار منتشرشده در خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری خارجی عرضه کرده است.

به گزارش «نبض فناوری»، لیلا اسکندری از محققان این طرح گفت: سامانه‌ رصد اخبار از دستاوردهای فناورانه این استارت‌آپ است. در این سامانه اخبار منتشرشده در سامانه‌های خبری، شبکه‌های اجتماعی و همچنین ۱۰۰ هزار سایت خبری خارجی بر اساس کلیدواژه‌هایی رصد می‌شوند.

وی با بیان اینکه این کلیدواژه‌ها بر اساس درخواست و نیازهای سازمان‌ها تعریف شده است، اظهار کرد: ما با رصد این اخبار، اقدام به تحلیل اخبار منتشرشده می‌کنیم.

اسکندری خاطرنشان کرد: ما در این تحلیل‌ها بررسی می‌کنیم که در خصوص موضوع خاصی، چه رسانه‌هایی چه رویکردهایی درباره آن داشته‌اند و همچنین اخبار مثبت و منفی آن چه بوده است، ضمن آنکه بازخوردهای جامعه نسبت به یک موضوع چه بوده است.

این فناور، ادامه داد: در این رصد در مرحله اول بررسی می‌شود که درخصوص یک موضوع خاص آیا خبر منتشر شده است یا خیر و در مرحله بعد واکنش مردم و اشخاص درباره آن موضوع چه بوده است و ما در نهایت گزارش‌های تحلیلی خود را به سازمان‌ها ارائه می‌دهیم.

اسکندری، پیش‌بینی ریسک سیاسی و اجتماعی را از جمله این بررسی‌ها دانست و یادآور شد: با توجه به بازخوردهایی که از محتوای رصدشده دریافت می‌کنیم، اعلام می‌شود که ریسک‌های احتمالی انتشار اخبار در روزهای آینده چه خواهد بود.

وی، کارکرد اصلی نرم‌افزار این سامانه را در حیطه فعالیت روابط‌عمومی‌ها ذکر کرد و افزود: در برخی موارد تصور بر این است که با انتشار خبری، بازخوردهای خوبی دریافت شود، ولی با حجم زیادی از بازخوردهای منفی مواجه می‌شویم و ما این خدمات تحلیلی را برای سازمان‌ها ارائه می‌دهیم.

وی با تاکید بر اینکه سامانه پیاده‌سازی شده برای تحلیل اخبار است، گفت: این سامانه بخشی از تحلیل اخبار را انجام می‌دهد، ولی برای تکمیل این تحلیل‌ها نیاز به دخالت نیروی انسانی دارد.

این محقق، سازمان فناوری اطلاعات، مجلس شورای اسلامی و وزارت ارشاد را از زمینه‌های همکاری این شرکت با نهادهای دولتی دانست و گفت: در حال حاضر با برخی از شرکت‌های خصوصی همکاری‌هایی را آغاز کرده‌ایم. به عنوان مثال هر خبری که از یک شرکت بزرگ مانند فولاد مبارکه منتشر می‌شود، به دلیل وجود بحران‌هایی چون فرونشست زمین و آب، بازخوردهای زیادی را به همراه دارد و ما این بازخوردها را مورد رصد و تحلیل قرار می‌دهیم.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 30 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین بعد از ۳ هفته رکوردی دیگر ثبت کرد
با کنترل از راه دور؛ سگ رباتیک نیروی نظامی چین شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 اردیبهشت 1403 صعود رمزارزهای پیشروی جهان
به دلیل عدم پیروی از مقررات؛ ترکیه گوگل را جریمه کرد
وبگردی