کد خبر: ۳۷۳۱۷
|
۱۵ شهريور ۱۴۰۲ | ۱۱:۳۰

خودرو برقی متفاوت و جالب فیسکر در نمایشگاه IAA 2023 رونمایی شد

شرکت فیسکر در رویداد خودروی IAA 2023 در مونیخ، از خودروی برقی Pear رونمایی کرد؛ گفته شده که قیمت این محصول 29900 دلار خواهد بود.

به گزارش «نبض فناوری»شرکت فیسکر در رویداد خودروی IAA 2023 در مونیخ، از خودروی برقی Pear رونمایی کرد؛ گفته شده که قیمت این محصول 29900 دلار خواهد بود.

طول این خودروی پنج نفره 179.1 اینچ (4550 میلی متر) است که می‌توان آن را به یک خودروی شش سرنشینه نیز مبدل کرد. خودروی برقی Pear از صندوق عقب بزرگی برخوردار است و نوع طراحی درب آن و شیشه پشت سپر عقب موجب می‌شود که در هنگام تصادفات از خودرو محافظت شود.

در کابین می‌توان محفظه‌ کشویی را مشاهده کرد که برای نگهداری غذا و وسایل کاربردی خواهد بود. همچنین با فعال کردن گزینه‌ای، میزان دمای غذا کنترل می‌شود.

در کابین از وسایل منحصر به‌فرد، مواد بازیافتی و قطعات عالی و بسیار بادوام استفاده شده است. هدف فیسکر این است که تا سال 2027 از خودروی بدون کربن خود پرده بردارد.

با فعال‌سازی حالت Lounge می‌توان همه صندلی‌ها را تا کرد و از فضای بیشتر موجود در کابین نهایت لذت را برد. صفحه نمایش گردان 17.1 اینچی نیز در این خودرو حضور دارد. فیسکر درباره طراحی خودروی برقی Pear گفته است که این نمونه نهایی آن محسوب می‌شود ولی احتمالا در ظاهر آینه‌‌های بیرونی تغییری ایجاد شود.

دو گزینه باتری با برد تخمینی 180 مایل و 320 مایل ارائه می‌شود. سیستم چرخ‌های عقب و چهار چرخ متحرک در این دستگاه قرار گرفته و تنها 6.3 ثانیه زمان لازم است تا شتاب صفر تا 60 مایل در ساعت را طی کند.

قرار است یک مدل Pear Extreme نیز با عملکرد بالا تولید شود. چرخ‌ها در اندازه 20 اینچی تهیه شده‌اند و علاقمندان می‌توانند آن را با چرخ‌های 22 اینچی نیز سفارشی‌سازی کنند.

گفته شده که فناوری فیسکر بلید موجود در خودرو قادر است تا 25 درصد عملکرد آن را در هر وات اضافه کند. فیسکر ادعا می‌کند که پس از استفاده از فولاد در بدنه خودرو، تعداد قطعات نیز تا 35 درصد کمتر شده و در نتیجه شاهد کاهش وزن خودرو هستیم.

این خودروساز قصد دارد با همکاری کمپانی فاکسکان تولید این مدل را آغاز کند؛ قرار بود در سال 2024 شاهد عرضه خودروی برقی Pear باشیم، ولی با قطعی نشدن قرارداد همکاری این دو شرکت، اکنون تاریخ عرضه آن به نیمه اول سال 2025 موکول شده است.

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی