کد خبر: ۳۷۳۴
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۹ | ۰۹:۰۰

کاهش 70 درصدی درآمدزایی دانرو با شیوع کرونا

کسب‌وکارها تمایلی به ارائه تبلیغ ندارند
دانرو یکی از استارتاپ‌هایی است که با شیوع کرونا لطمه زیادی دیده است و همچنان نیز برای بیرون آمدن از این مشکلات در حال برنامه‌ریزی است.

به گزارش نبض فناوری، شیوع کرونا از اواخر سال گذشته تاکنون به کسب و کارهای مختلف از سنتی گرفته یا دیجیتال و استارتاپ‌ها صدمات قابل توجهی زده است. تا جایی که برخی از کسب و کارها تعطیل شدند و برخی دیگر نیز با سختی مخاطبان را با خود همراه می‌کنند.

دانرو یکی از استارتاپ‌هایی است که با شیوع کرونا لطمه زیادی دیده است و همچنان نیز برای بیرون آمدن از این مشکلات در حال برنامه‌ریزی است. به طوری که با وجود تعدیل حدود 70 درصد کارمندان، هنوز هم نتوانسته همچون سابق به درآمدزایی برسد.

امیرحسین اکبری، مدیر اجرایی دانرو در گفت‌وگو با نبض فناوری با اشاره به مشکلاتی که کرونا برای این استارتاپ ایجاد کرده است، اظهار داشت: دانرو در حوزه معرفی کسب‌و‌کارها فعالیت دارد و در هر شهر و حتی منطقه کسب‌و‌کارهای مختلف از غذا و گردش گرفته تا زیبایی و پزشکی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه با شیوع کرونا تبلیغات کسب‌و‌کارها نیز کاهش یافت، افزود: برخی از کسب‌و‌کارها که به طور کلی تعطیل شدند و اجازه فعالیت نداشتند و برخی دیگر نیز به صورت تمام وقت فعال نبودند به همین دلیل کمتر رغبتی به ارائه تبلیغات داشتند. این امر در حالی بود که شاید روزانه بیش از 500 نفر کاربر را به واسطه معرفی در دانرو داشتند اما به دلیل بلاتکلیفی در حوزه کسب‌و‌کار از تبلیغات خودداری می‌کردند.

مدیر اجرایی دانرو از کاهش 70 درصدی تبلیغات کسب و کارها و متضرر شدن دانرو به دلیل کرونا خبر داد و افزود: با کاهش تبلیغات کسب‌و‌کارها، فعالیت ما نیز محدود شد و مجبور به تعدیل نیرو شدیم به طوری که از 60 نیروی فعال، هم اکنون 20 نفر به عنوان کارکنان دانرو فعالیت میکنند. با این وجود همچنان با افت درآمد همراه هستیم.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای رفع مشکلات پیش رو همراه با کرونا گفت: ما اقدامات مختلف را امتحان کردیم اما نتیجه بخش نبود چرا که مسب و کارها ادامه فعالیت خود را منوط به رفع کرونا میدانند و معتقدند باید کرونا مهار شود تا همچون سابق فعال شوند. برای همین فعلا برنامه چندانی نداریم و امیدواریم بتوانیم با کرونا و ارائه تیغات کسب و کارها فعالیت خود را ادامه دهیم و از ضرردهی خارج شویم.

مدیر اجرایی دانرو با بیان اینکه ما سال 97 برای نصب دانرو حدود 2 میلیارد تومان هزینه کردیم، تصریح کرد: ما در حوزه سوشال مدیا سرمایه گذاری کردیم تا دانرو به خوبی دیده شود، اما به خاطر برخی سیاست‌های اشتباه و کاهش فضای وب به بن‌بست رسیدیم و در این زمینه موفق نشدیم. برای همین نیز در حوزه ایجاد محتوا در گوگل اقدام کردیم و تا حدودی هم موفق بودیم.

اکبری با اشاره به اینکه افراد برای جستجوی نیازهای خود در هر زمینه‌ای از رستوران و سرگرمی گرفته تا حوزه‌های بهداشتی و زیبایی می‌توانند با مراجعه به دانرو با کسب‌و‌کارهای محله خود آشنا شوند، گفت: دانرو با معرفی کسب‌و‌کارها سعی دارد کاربران را برای رفع نیازها همراهی کند.

 
ارسال نظرات
«آبادیران»، بستر نقش آفرینی دانش بنیان‌ها در تحقق گفتمان مردمی‌‌کردن اقتصاد دهقانی خبر داد: برنامه‌های حمایتی ویژه معاونت علمی برای توسعه نوآوری‌های فراگیر اجتماعی
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 24 اردیبهشت 1403 وام مسکن با پشتوانه بیت‌کوین
در اعتراض به دستمزدها؛ کارمندان اپل اعتصاب می‌کنند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 23 اردیبهشت 1403 پیش‌بینی روند قیمت بیت‌کوین
درمان دقیق تر بیماری‌ها؛ هوش مصنوعی گوگل داروساز می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 22 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم
به دلیل نقض حق امتیاز اختراع؛ مایکروسافت ۲۴۲ میلیون دلار جریمه شد
وبگردی