کد خبر: ۳۷۳۴۱
|
۱۶ شهريور ۱۴۰۲ | ۲۰:۰۰

باتری‌های گرافنی به‌منظور استفاده در خودروهای برقی تامین می‌شود

شرکت ولتااکسپلور از انعقاد قراردادی با یک شرکت خودروسازی خبر داد که در قالب این قرارداد باتری‌های مورد نیاز این شرکت خودروسازی توسط ولتااکسپلور تولید و تامین می‌شود.

به گزارش «نبض فناوری»، شرکت نانواکسپلور (NanoXplore) و شرکت تابعه آن، ولتااکسپلور (VoltaXplore Inc)که تولیدکننده باتری‌های لیتیوم یون تقویت شده با گرافن بوده و برای بازارهای وسایل نقلیه الکتریکی و ذخیره‌سازی شبکه تولید می‌شوند، اعلام کرده‌اند که ولتااکسپلور بر سر شرایط تجاری برای عرضه سلول‌های باتری لیتیوم یون با یکی از شرکت‌های خودروسازی به توافق رسیده است.

طبق گزارش‌ها، این سلول‌های باتری از سال ۲۰۲۶ در کارخانه بزرگ ولتااکسپلور تولید خواهند شد. این قرارداد برای ۱ گیگاوات ساعت در سال به مدت ۱۰ سال و بر اساس فرمول قیمت‌گذاری که از طریق هزینه مواد خام به مشتری منتقل می‌شود، منعقد می‌شود.

بنویت گاسکون، مدیر ولتااکسپلور، در توضیح این رابطه تجاری جدید، گفت: «ما از شروع این رابطه جدید خوشحالیم که از ۱۰۰ درصد ظرفیت تولید فعلی در طی چند سال اول توافق و ۵۰ درصد از ظرفیت کامل کل کارخانه‌های ما استفاده خواهد کرد.»

ولتااکسپلور بسیار خوب در حال پیشرفت است. این شرکت کانادایی با هدف تجاری‌سازی باتری‌های لیتیوم یون تقویت شده با گرافن برای بازار خودروهای الکتریکی، سال گذشته کارخانه‌ای را در کانادا راه‌اندازی کرد. این مرکز باتری‌هایی تولید می‌کند که در حال حاضر در حال بهینه‌سازی هستند. این شرکت انتظار دارد باتری‌های تقویت‌شده با گرافن مزایای متعددی مانند ظرفیت بیشتر، افزایش عمر باتری، سرعت شارژ سریع‌تر و ایمنی بهبود یافته نسبت به محصولات موجود در بازار داشته باشند. آزمایش‌هایی با هدف اعتبارسنجی این مزایا، با نتایج دلگرم‌کننده، ادامه دارد.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
وبگردی