کد خبر: ۳۷۳۴۷
|
۱۷ شهريور ۱۴۰۲ | ۱۱:۰۰

اینتل به‌عنوان سرمایه‌گذار جدید Arm در کنار اپل، آلفابت و سامسونگ قرار می‌گیرد

معاون ارشد و مدیر کل کسب‌و‌کار ریخته‌گری اینتل در جریان فراخوان کنفرانس فناوری و ارتباطات گلدمن ساکس همکاری با Arm را اعلام کرد.

به گزارش«نبض فناوری» اینتل نیز به لیست شرکت‌هایی از جمله سامسونگ، آلفابت، اپل و انویدیا پیوست که قصد دارند روی Arm سرمایه‌گذاری کنند. این خبر در حالی اعلام شده که Softbank به‌عنوان مالک Arm قصد دارد تمام 95.5 میلیون سهم این شرکت که 52 میلیارد دلار ارزش دارد را با قیمت 47 تا 51 دلار به ازای هر سهم عرضه کند.

اینتل با وجود سرمایه‌گذاری روی شرکتی که اساساً رقیبش محسوب می‌شود، می‌تواند خط تولید خود را فراتر از تراشه‌های x86 پیش ببرد که به اندازه تراشه‌هایی که Arm تولید می‌کند کارآمد نیستند. «استوارت پن»، معاون ارشد و مدیر کل کسب‌و‌کار ریخته‌گری اینتل، این سرمایه‌گذاری را در جریان فراخوان کنفرانس فناوری و ارتباطات گلدمن ساکس تأیید کرد.

سرمایه‌گذاری اینتل روی آرم

پن گفت:«80 درصد از ویفرهای TSMC دارای پردازنده Arm هستند. این واقعیت که سازمان ما، Arm را در چنین سطحی قبول دارد، روی آن سرمایه‌گذاری می‌کند و با آن همکاری دارد، باید به شما نشان دهد که ما کاملاً در مورد حضور در این تجارت جدی هستیم، زیرا اگر با Arm کار نمی‌کنید، نمی‌توانید یک ارائه‌دهنده ریخته‌گری باشید.»

اینتل با این سرمایه‌گذاری می‌تواند دسترسی بهتری به IP طراحی تراشه‌های آینده آرم داشته باشد. پن در ادامه اضافه کرد که ا‌ینتل در این همکاری، بیشتر روی چیپست‌های کم مصرف از جمله RISC-V تمرکز خواهد کرد که به گفته او در دنیای جدید محاسبات موبایل حرف اول را می‌زند.

اینتل در زمانی تصمیم به سرمایه‌گذاری روی Arm گرفته که شاهد رشد فوق‌العاده‌ای در صنعت تولید تراشه هستیم. در اوایل سال جاری، دولت بایدن درخواست‌های مالی را برای شرکت‌ها اعلام کرد که به موجب آن تا 39 میلیارد دلار به تولید نیمه‌هادی داخلی اختصاص داده خواهد شد. اخیراً نیز اپل قرارداد مجوز خود را با Arm تا سال 2040 تمدید کرد. سازنده آیفون یکی از حامیان قدیمی این شرکت بوده است.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
وبگردی