کد خبر: ۳۷۳۸۰
|
۱۹ شهريور ۱۴۰۲ | ۱۳:۳۰

هوش مصنوعی اشتباهات گرامری را برطرف می‌کند

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که نسخه بتا جدید Gboard که مبتنی بر هوش مصنوعی است، قادر است اشتباهات گرامری و املایی جملات را برطرف کند.

به گزارش «نبض فناوری»، شرکت گوگل از مدت‌ها پیش ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی را توسعه داده است، به تازگی نیز با اتکا بر فناوری هوش مصنوعی قابلیت‌های جدیدی به نسخه بتای Gboard اضافه کرده است. این گزینه جدید که Proofread نام دارد، به نسخه 13.4 Gboard اضافه شده است و به نظر می‌رسد که قادر است اشتباهات گرامری و املایی جملات را برطرف کند.

با فعال‌سازی گزینه Proofread جملات تایپ شده پردازش می‌‎شود، اشتباهات گرامری و املایی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، سپس پیشنهادهایی برای برطرف کردن این اشتباهات در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. افراد می‌توانند با انتخاب گزینه Fix it این اشتباهات را به صورت خودکار برطرف کنند. شرکت گوگل با ارائه قابلیت Proofread نسخه اختصاصی Grammarly را توسعه داده است.

قبل از استفاده از قابلیت Proofread متنی به کاربران نشان داده می‌‎شود که اعلام می‌کند هر متنی که نوشته شود در دسترس گوگل قرار می‌گیرد و بدون ارسال متن به سرورهای گوگل، امکان ویرایش اشتباهات گرامری و املایی وجود نخواهد داشت. البته گوگل این اطمینان را می‌دهد که متن شما فقط به صورت موقت پردازش می‎‌شود. علاوه بر این، کاربران می‌توانند با اعلام اینکه آیا پیشنهادات ارائه شده مفید بوده است یا خیر، می‌توانند به افزایش دقت برنامه کمک کنند.

قابلیت Proofread مبتنی بر هوش مصنوعی کل متن را برای تشخیص خطاها و اشتباهات اسکن می‌کند و کلمات را به صورت جداگانه بررسی نمی‌کند. بنابراین اگر یک اشتباه گرامری مرتکب شده باشید یا یک کاما را فراموش کرده باشید، ابزار آن را پیدا خواهد کرد. هنوز مشخص نشده است که این قابلیت جدید مبتنی بر هوش مصنوعی چه زمانی به صورت عمومی در دسترس کاربران Gboard قرار خواهد گرفت.

منبع/ ایمنا

ارسال نظرات
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
پژوهش جدید «دانشگاه ایالتی واشنگتن» نشان داد استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
وبگردی