کد خبر: ۳۷۳۹۷
|
۲۰ شهريور ۱۴۰۲ | ۱۲:۰۰

اروپا به دنبال ایجاد ۳۸ هزار فرصت شغلی با کمک گرافن است

اتحادیه اروپا برنامه‌ای برای توسعه گرافن دارد که بیش از یک دهه از اجرای آن می‌گذرد. این برنامه نتایج جالبی برای این منطقه به ارمغان آورده است و مسئولان اتحادیه اروپا در حال دنبال کردن اهدافی نظیر ایجاد فرصت‌های شغلی و خلق ثروت هستند.

به گزارش «نبض فناوری»، به مدت ده سال، دانشگاه صنعتی چالمرز در سوئد، بزرگترین پروژه تحقیقاتی اتحادیه اروپا را مدیریت کرده است: پرچمداری گرافن با بودجه ۱ میلیارد یورو.

اکنون زمان آن رسیده است که سفر گرافن از آزمایشگاه به جامعه برسد. علاوه بر تعداد زیادی از محصولات جدید، ثبت اختراعات و راه‌اندازی شرکت‌ها، این پروژه تحقیقاتی تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۳۸،۰۰۰ شغل در اروپا تولید می‌کند.

هدف این برنامه اتحادیه اروپا، بازده ۱۴٫۵ برابری سرمایه گذاری اولیه و ایجاد ۸۱۰۰۰ شغل در سطح بین‌المللی تا سال ۲۰۳۰ است. یافته های کلیدی این پروژه تا کنون، شامل سهم قابل توجهی در تولید ناخالص داخلی در اروپا و ۵٫۹ میلیارد یورو ارزش افزوده ناخالص (GVA) است.

هفته گرافن، کنفرانس علمی سالانه پرچمداران گرافن، نمایشگاهی است که در میانه‌های ماه سپتامبر برگزار می‌شود و محصولات گرافنی و نمونه های اولیه در آن ارائه خواهد شد. همچنین چشم انداز صنعت در مورد فناوری‌های گرافن و موارد دیگر بررسی می‌شود. در این کنفرانس موفقیت‌های اصلی پروژه گرافن اروپا و همچنین بحث در مورد انتقال این پروژه به مرحله جدید Horizon Europe، برنامه اصلی بودجه اتحادیه اروپا (EU) برای تحقیقات و نوآوری مطرح خواهد شد.

برنامه هجدهمین کنفرانس هفته گرافن شامل بیش از ۲۰۰ سخنرانی و جلسات پیرامون اصول گرافن، برنامه‌ها و فرآیندهای تولید، جشن گرفتن برای یک دهه فعالیت در نوآوری و تجاری سازی مواد ۲D است.

جاری کینارت، مدیر پرچمدار گرافن توضیح داد: «بیش از ۴۰۰ شرکت‌کننده از بیش از ۴۰ کشور در سراسر جهان به ما پیوستند. ما با هم یک برنامه برجسته با بیش از ۲۰۰ گفتگو، از جمله پنج جلسه کامل و هشت جلسه موازی برای این رویداد داریم. ما بسیار خوش‌شانس هستیم که توانستیم این برنامه را در سوئد برگزار کنیم، که برای موفقیت این پروژه بسیار ضروری بوده است.»

در این نمایشگاه یک خودروی مسابقه‌ای ساخته شده با کامپوزیت‌های گرافنی نمایش داده می‌شود. همچنین فیلتر آب ساخته شده از الیاف گرافن توخالی برای فیلتر کردن آلاینده‌ها، یک لوله کامپوزیت گرافنی با حسگرهای یکپارچه برای مقابله با آتش سوزی و سلول‌های خورشیدی پروسکایتی تقویت شده با گرافن ارائه می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
وبگردی