کد خبر: ۳۷۴۱۵
|
۲۱ شهريور ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۰

هزینه میلیاردی تیک‌تاک برای انطباق با قوانین اتحادیه اروپا

تیک تاک برای جلب نظرمقامات اتحادیه اروپا در جهت جلوگیری از ممنوع شدن پلتفرم خود چند مرکز داده در کشورهای این اتحادیه را با هزینه‌های هنگفتی راه‌اندازی می‌کند.

به گزارش «نبض فناوری»، وایرد اعلام کرد، کشورهای زیادی استفاده از تیک‌تاک را روی دستگاه‌هایی که توسط کارکنان دولت و مقامات منتخب استفاده می‌شوند، ممنوع کرده‌اند.

کمیسیون، اتحادیه و پارلمان اروپا با استناد به خطرات امنیت ملی نامشخص، در ماه مارس(اسفند-فروردین) ممنوعیتی را برای مقامات وضع کردند. پارلمان اروپا بعداً از کشورهای عضو خواست که همین کار را انجام دهند.

آن ها ادعا دارند که تیک تاک با دولت پکن همکاری داشته و احتمال دارد که داده ها را در اختیار آن قرار دهد چیزی که این شرکت بارها آن را رد کرده است.

اکنون تیک تاک برای جلب اطمینان آن ها 1.3 میلیارد دلار برای ساخت 3 مرکز داده جدید (2 مرکز در ایرلند و یکی در دانمارک) هزینه می‌کند که به این معنی است که تا پایان سال 2024، داده‌های کاربران در اتحادیه اروپا ذخیره خواهد شد.

تیک تاک همچنین یک مشاور خارجی به نام NCC Group مستقر در بریتانیا را برای ارائه ارزیابی مستقل از امنیت سایبری خود منصوب کرده است.

این طرح که تیک تاک آن را Project Clover می نامد، تلاشی بسیار پرهزینه و قابل مشاهده است تا ثابت کند که این پلتفرم نه قوانین اتحادیه اروپا در مورد انتقال داده را زیر پا می گذارد و نه داده های حساس کاربران را به چین ارسال می کند.

تیک تاک حدود 150 میلیون کاربر در اروپا دارد که طبق داده‌های خود شرکت، هر روز حدود 90 دقیقه یا بیشتر را در برنامه صرف می‌کنند.

در حالی که تیک تاک زمان و تلاش قابل توجهی را صرف ایجاد کارمندان در کشورهای عامل خود برای بومی سازی برنامه کرده اما مدیریت بایت دنس (شرکتی که صاحب تیک تاک است)همچنان در چین باقی مانده است.

«موریتز کورنر» یکی از اعضای آلمانی پارلمان اروپا، می گوید: «تیک تاک چندین خطر غیرقابل قبول برای کاربران اروپایی دارد، از جمله دسترسی به داده ها توسط مقامات چینی، سانسور، و ردیابی روزنامه نگاران».

در حالی که برخی از کشورها رویکرد ملایم‌تری نسبت به تیک تاک اتخاذ کرده‌اند، کمیسیون، پارلمان و شورای اتحادیه اروپا همگی استفاده از تیک تاک را در دستگاه‌های رسمی نمایندگان مجلس و کارکنان آن‌ها ممنوع کرده‌اند. چندین کشور داخل بلوک از جمله بلژیک و دانمارک استفاده از آن را ممنوع کرده‌اند. نروژ، که در اتحادیه اروپا نیست، اما عضو منطقه اقتصادی اروپا است، مقامات دولتی و نمایندگان پارلمان را از داشتن تیک تاک در دستگاه های خود منع کرد.

کورنر می‌گوید: «تا زمانی که بین چین و اتحادیه اروپا توافقنامه حفاظت از داده‌های قابل اجرا و قانونی یا حداقل توافقنامه عدم جاسوسی وجود نداشته باشد، تیک تاک باید تحت نظارت مداوم مقامات اروپایی قرار گیرد.»

پیش از این تیری برتون، رئیس صنعت اتحادیه اروپا پس از اینکه تیک‌تاک با یک آزمایش استرس داوطلبانه موافقت کرد، گفت که کار بیشتری لازم است تا شرکت به طور کامل با قوانین مطابقت داشته باشد. آزمایش استرس برنامه ریزی شده نقش مهمی در ارزیابی تلاش های شرکت ها برای رعایت قوانین محتوای آنلاین اتحادیه اروپا ایفا می کند. این تست، توانایی پلتفرم را برای شناسایی و حذف محتوای نامناسب یا مضر، به‌ویژه محتوایی که ممکن است بر کودکان تأثیر منفی بگذارد یا از داده‌های شخصی حساس سوء استفاده کند، ارزیابی می‌کند.

این شرکت در آمریکا هم با ممنوعیت هایی مواجه شد که برای این مورد هم در حال کار بر روی طرحی به نام پروژه تگزاس است که یک نهاد مستقل برای ذخیره داده های کاربران آمریکایی در ایالات متحده بر روی سرورهایی که توسط اراکل شرکت فناوری ایالات متحده اداره می شود ایجاد می کند.

منبع/ فارس

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
وبگردی