کد خبر: ۳۷۴۲۴
|
۲۱ شهريور ۱۴۰۲ | ۱۸:۳۰

سرگردانی مسافران هتل‌های لاس وگاس به دلیل وقوع مسائل امنیت سایبری

مساله امنیت سایبری در دستگاه‌های اقامتگاه‌های بین‌المللی «ام‌جی‌ام» علت قطعی مداوم خودپرداز و امکانات هتل‌های لاس‌وگاس است.

به گزارش «نبض فناوری»، رویترز اعلام کرد، شرکت ام‌جی‌ام تایید کرده است که مسئله امنیت سایبری علت قطعی مداومی است که بر سیستم‌های این شرکت در لاس وگاس تأثیر می‌گذارد.

این شرکت در بیانیه‌ای که در ایکس منتشر شد، گفت: « ام‌جی‌ام اخیراً مشکل امنیت سایبری را شناسایی کرده است که بر برخی از سیستم‌های شرکت تأثیر می‌گذارد». ام‌جی‌ام ناچارا پس از شناسایی این موضوع، تحقیقاتی را با کمک کارشناسان امنیت سایبری خارجی آغاز کرد و برای محافظت از سیستم‌ها و داده‌های برخی از آن‌ها را خاموش کرد.

بر اساس گزارش‌هایی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده، این حادثه منجر به قطع شدن دستگاه‌های خودپرداز و دستگاه‌های حافظه در هتل های لاس وگاس شده و رستوران‌های هتل را مجبور به پذیرش پرداخت‌های فقط نقدی کرده است. مهمانان همچنین گزارش می دهند که نمی توانند چیزی را از اتاق خود شارژ کنند و از کلیدهای دیجیتال ورود به اتاق خود استفاده کنند.

اطلاعیه‌ای در وب‌سایت ام‌جی‌ام این قطعی مداوم را تأیید می‌کند. این حادثه بر تمام هتل های لاس وگاس که سیستم های این شرکت را دارند تاثیر گذاشته و به مهمانان توصیه می شود برای رزرو با این هتل ها تماس بگیرند.

یک منبع آگاه از این حادثه گفت که به نظر می رسد تمام دستگاه های شرکت ام‌جی‌ام، از جمله آنهایی که خارج از لاس وگاس هستند نیز تحت تأثیر این حادثه قرار گرفته اند. جزئیات بیشتر در مورد این حادثه، از جمله ماهیت حمله سایبری و اینکه آیا هکرها اطلاعات را از سیستم های ام‌جی‌ام استخراج کرده اند، ناشناخته باقی مانده است. همچنین مشخص نیست که چه زمانی سیستم های کامپیوتری ام‌جی‌ام به صورت آنلاین بازگردند.

ام‌جی‌ام آخرین بار سال گذشته یک حادثه امنیت سایبری مهم را تجربه کرد که اطلاعات شخصی بیش از 140 میلیون مهمان در تلگرام به اشتراک گذاشته شد. اطلاعات دزدیده شده شامل نام کامل مهمانان، آدرس پستی، آدرس ایمیل، شماره تلفن، تاریخ تولد و در برخی موارد، شماره پاسپورت و گواهینامه رانندگی بود.

اقامتگاه‌های بین‌المللی ام‌جی‌ام یک گروه هتل در ایالات متحده آمریکا است. این شرکت که در سال ۱۹۸۶ تأسیس شده مالک چندین هتل در لاس وگاس و سراسر آمریکا و چندین زمین گلف است.

منبع/ فارس

ارسال نظرات
درمان دقیق تر بیماری‌ها؛ هوش مصنوعی گوگل داروساز می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 22 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم
به دلیل نقض حق امتیاز اختراع؛ مایکروسافت ۲۴۲ میلیون دلار جریمه شد
پس از نصب در مغز انسان؛ تراشه مغزی نورالینک مختل شد
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
وبگردی