کد خبر: ۳۷۴۳۶
|
۲۲ شهريور ۱۴۰۲ | ۱۴:۳۰

مقابله با چاقی با استفاده از اسکلت خرچنگ‌ها و حشرات

محققان دریافته‌اند ماده‌ای که اسکلت بیرونی خرچنگ را تشکیل می‌دهد، می‌تواند برای مقابله با چاقی موثر باشد.

به گزارش «نبض فناوری»، نیواطلس اعلام کرد، ماده کیتین نقش شگفت‌انگیزی در تعدیل متابولیسم بدن و مبارزه با افزایش وزن در پستانداران دارد که تا به حال مورد توجه قرار نگرفته بود.

کیتین برای تولید مواد قوی و مستحکم و نیز داروسازی و کمک به مبارزه با مالاریا مورد استفاده بوده است. محققان دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در مطالعه خود بر روی موش دریافتند که کیتین باعث واکنش سیستم ایمنی بدن در روده می شود و سرکوب آنزیم های بدن که با تجزیه کیتین مقابله می کنند می تواند راه جدیدی برای درمان چاقی به وجود آورد.

استیون ون دایکن، استادیار پاتولوژی و ایمونولوژی می گوید: «چاقی یک بیماری همه گیر است. آنچه به بدن خود وارد می کنیم تأثیر عمیقی بر فیزیولوژیانسان و متابولیسم غذا دارد. ما در حال بررسی راه‌هایی برای مقابله با چاقی هستیم که مبتنی بر چیزهایی است که در مورد نحوه درگیر شدن سیستم ایمنی بدن با رژیم غذایی می‌آموزیم.»

هنگامی که کیتین خورده می شود، سلول های معده تولید کیتینازها (آنزیم هایی که پلی ساکارید را تجزیه می کنند) را آغاز می کنند،. بدن انسان دارای دو کیتیناز به نام‌های کیتوتریوزیداز 1 (CHIT1) و کیتیناز اسیدی پستانداران (AMCase) است که در مبارزه با پاتوژن‌های حاوی کیتین در دیواره‌های سلولی بدن، از جمله قارچ‌های سمی و پوشش انگلی روده نقش داشته‌اند. آنها همچنین با التهاب مرتبط با آسم و سایر اختلالات واکنش دستگاه ایمنی مرتبط هستند.

کاهش قابل ملاحظه چربی و وزن بدن موش هایی که کیتین مصرف کرده اند، دانشمندان را به این نتیجه رسانده که افزودن کیتین به رژیم‌های غذایی در حالی که مانع تولید کیتیناز می‌شود، می‌تواند مزایای مشابهی برای کنترل وزن داشته باشد.

منبع/ فارس

ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
وبگردی